2009. július 7., kedd

Menütervezés – részletek, avagy ezentúl konkrétumok is

Ez is egy olyan bejegyzés, ami a kereső kifejezések áttekintése miatt keletkezett. Mivel írtam a témáról, hát vannak emiatt látogatók, de arra jutottam, hogy kíváncsiságukat nem elégíti ki a korábbi bejegyzés, hiszen ha magamból indulok ki, akkor amikor elkezdtem az egész menütervezősdit folyamatosan keresgéltem, hogy hol vannak a neten kész menütervek. Ezért hát ügy döntöttem, hogy megosztom a blog olvasóival az elmúlt időszakok menütervét, illetve pontosabban a megvalósult változatot, amiből látszik az is, ha házon kívül étkeztünk. Bevallom már egy ideje nem havi tervet készítek, hanem inkább heti/kétheti változatot. Ennek oka egyrészt, hogy nem tudom egy hónapra előre meghatározni, hogy milyen hozzávaló kerül hozzám, egy esetleges szülő látogatás okán, a másik, hogy a sok gasztroblog olvasás mindenféle inspirációt jelent, aminek köszönhetően rendszeresen változik a menü.

Természetes időnként előfordul, hogy valamiért kimarad a tervezés, s akkor nincs terv, idén már volt több ilyen hét/hónap is, de mégis visszatértem, mert hiányzott a támpont. Alakul az is mindig, hogy mi a csapás irány, a korábbi bejegyzésben leírtak mára az alábbiakra változtak (nyílván akkor következett be a változás, mikor hosszú idő után újra nekiálltam tervezni):
Hétfő – édes tészta
Kedd – zöldség/főzelék
Szerda – húsféleség
Csütörtök – tészta
Péntek – péksütemény
Szombat – leves+desszert
Vasárnap – ebéd: hús, vacsora: kelt tészta
Természetesen, ahogy látszik is, vannak eltérések, s vasárnap az egyetlen nap, amikor két étkezéssel tervezek, szombaton változó, hogy ebéd vagy vacsora van otthon, hétköznapokon mindig vacsora készül (illetve hát másnapi ebéd:P) Az, hogy melyik napra mit, nagy segítség a tervezéshez, de azért nem kötelező, van amikor felcserélődnek a dolgok. Természetesen előfordul, hogy amit én adott helyre besorolok azt más valaki egészen máshová sorolná be.

Újabban az outlook naptárát használom a menütervhez is, mert így van naptár is kitéve a lakásban:) Illetve az egyéb technikai eszközök is szinkronizálhatóak vele, így akár a telefonom is tudja, hogy mi az adott napra tervezett vacsora/ebéd.

S akkor íme az alábbiakkal megkezdődik a heti menük sora (nem éppen szerencséses a sok házon kívül eltöltött étkezés miatt, de hát ezek is mi vagyunk), mindig utólag fogom hozni a menüt fehéren feketén a gasztrociki témákat is bevállalva:


2009.06.29. – Hétfő – Szilvalekváros derelye - fagyasztott
2009.06.30. – Kedd – Gyros pitában
2009.07.01. – Szerda – Sörben sült sertéscsülök
2009.07.02. – Csütörtök – Napközben gyümölcsöt ettünk, vacsorára KFC és a mozis popcorn volt
2009.07.03. – Péntek – Bécsben voltunk: reggelire perecet ettünk, ebédre kekszet rágcsáltunk, vacsorára pedig a Belgában ért a szerencse, hogy nem haltunk éhen
2009.07.04. – Szombat – Fürdőzés miatt csak a reggeli (melegszendvics) és a vacsora volt otthon: pizza
2009.07.05. – Vasárnap – Reggelire virslis kiflit sütöttem. Anyuéknál ebédeltünk (egyben sült töltött tyúk, töltelék, rántott szelet, sajtos tejszínes csirkemell, sült krumpli, tejfölös uborka saláta, habroló és tejfölös mézes sütemény), Vacsorára pedig fánkot sütöttem, ismét új recept szerint, viszont elfelejtettem fotózni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly