2011. szeptember 23., péntek

Imola Udvarház - Eger


Nem akartam lutrizni így kedves egri ex kollégámtól kértem ajánlást hogy mégis hol együnk. Egyértelműen az Imola Udvarházat ajánlotta azzal, hogy szerinte ez az egyetlen értelmes étterem Egerben, bár nem éppen olcsó. Rögtön rávetettem magam a hely honlapjára és megállapítottam, hogy vidéki viszonylatban valóban nem olcsó, de azért kiemelkedően drágának sem mondanám az első osztályú éttermet. Megnéztem természetesen az étlapot is, s rögtön láttam, hogy szezonális és hihetően rövid:) (Remélem másik szezon étlapját is lesz még alkalmunk tesztelni;))


A hely nagyon kellemes, a vár egyik lábánál helyezkedik el. A kinti rész családiasan könnyed, a benti súlyosan elegáns. Igazi első osztályú étterem. Ennek megfelelő kiszolgálással és étlappal. Nem kispályáztunk, főételnek kiválasztottuk a két legdrágább fogást;)


Italnak szokásunkhoz híven egy kancsó limonádét kértünk...különleges fajtát kaptunk, nem sikerült rájönnünk, hogy mitölt volt ilyen méz színű.


Ráhangolásnak kaptunk fűszervajat és friss bagett szeleteket. Nagyon finom volt:)


Előételnek ketten kértünk egy kis adag kecskesajt terrine-t kakukkfüves almapürével, almachipssel. Nagyon összehangolt fogás, a terrine-t megkóstolva egyöntető véleményünk volt, hogy az ember rögtön egy kecskékkel teli legelő mellett érzi magát.


KáeM főételnek báránylapockát kért juhtúrós puliszkával, marhanyelves zöldségraguval. Finomnak ítélte és mennyiségre is nagyon jónak, bár a köret talán picit sok volt, de nyilván ez az egyéni étvágy függvénye. Magam is belekóstoltam a fogásba, nagyon finom volt a köret és a ragu is, de kiemelném a húst, ami annyira omlós volt, hogy már-már hihetetlen:)


Én egy kis adag resztelt libamájat választottam juhtúrós sztrapacskával és természetesen nem csalódtam. Tökéletes mennyiség, isteni fűszerezés, meseszép tálalás.


A kisadagok után én még simán bevállaltam a desszertet: "Körtetorta mézes diófagylattal" Nagyon jól passzoltak egymáshoz az ízek, a körte és a dió, a hideg és a meleg.

A fenti dicséret áradat után, azért kritikai észrevétel is van, már csak azért is ne csak a szuperlativuszok legyenek: az egyik hogy nem kaptunk szalvétát, persze kérésünkre azonnal hoztak (textilt természetesen) és amúgy is annak tudtuk be ezt az apróságot hogy annyira gyorsan akartak nekünk a babakocsival megfelelő asztalt biztosítani, hogy nem vettek észre hogy nincs előkészítve. A másik hogy a kiszolgálás lehetne egy ici-picit olajozottabb, a rendelt fogásokat nagyon jó ütemben kaptuk meg, de előtte a rendelésfelvételre, illetve a végén a fizetésre kicsit többet kellett várni. Kiemelném viszont a családias hangulatot, ahogy mindenki aki elment az asztalunk mellett - igen a séf is - megkérdezte, hogy ízlik-e minden, elégedettek vagyunk-e. S biztos vagyok benne, hogy ha esetleg kritikai észrevételt tettünk volna azt is megfelelően tudták volna kezelni. Az emlegetett családias hangulatnak a részeként említeném meg, hogy a mosdóban - ami természetesen tökéletesen tiszta és rendezett volt - pelenkázó is állt rendelkezésre (használtuk is;)), illetve kérdezés, vagy ráutaló magatartás nélkül is felajánlották, hogy amennyiben szoptatni szeretnék, akkor biztosítanak nekem egy helyiséget ehhez. 

Árkategória látható a linkelt honlapon is. Mi magunk borravalóval fizettünk közel 18.000 forintot, de ebben az árban benne van az is, hogy hoztunk két üveg -  St. Andrea Szőlőbirtok nem éppen tablettás kínálatából - bort is:D (Napbor 2008Hangács Egri Bikavér 2007)

Az ajánlást ezúton is köszönjük EIGnek:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly