2009. október 18., vasárnap

Kanász pecsenye

Teljes hitetlenséggel fogadtam, hogy még nem tettem fel a blogra. Pedig nagyon szeretjük, de tény, hogy nagyon régen ettük, talán az albérletben utoljára, az meg már elég távoli múlt. Unokatesóm Tardosról származó felségétől tanultuk (teljesen vicces egyébként egyik unokatesóm elvette egy ikerpár egyik felét, a másik unokatesóm pedig a másikat, így az unokatestvérek sógorok is…vannak ilyen aranyos összefonódások a családban:)).


Kanász pecsenye
Hozzávalók: sertés hússzelet (nálam most comb), liszt, delikát (én most natúr vegyes zöldségmixet használtam, mert egy ideje már a Delikátot is száműztem a konyhából, a mixet egyébként DM-ben találtam és nagyon klassznak minősítettem), fokhagyma, csipet sáfrány, frissen őrölt bors, olívaolaj, víz, só
A hússzeleteket sózzuk, vékonyra – de azért nem átlátszóra kloffoljuk, majd a delikáttal (zöldségmixxel) elkevert lisztben megforgatjuk. Forró olajon megpirítjuk mind a két oldalát a húsnak, majd felöntjük vízzel és hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a frissen őrölt borsot, a csipet sáfrányt és letakarva puhára pároljuk a húst. Nagyon kell vigyázni, mert könnyen odaég (éljen a teflonos serpenyő…mert ebben még nem volt ilyen gondom). Ha megpuhult a hús, és hígnak találjuk, akkor a visszamaradt zöldségmixes liszttel sűríthetjük. Krumplipüré és céklasaláta szinte kötelező hozzá.

Íme a zöldségmix:
25 dkg – szóval elég nagy adag – és 599 forint volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly