2011. október 20., csütörtök

Laposkenyér reggelire

Azt hiszen a facebookon láttam meg egy linket, aztán onnan jutottam el Barbi konyhájába. Végülis nagyjából az ő verzióját követtem. Nagyon finom lett és nagyon laktató, nekem egy bőven elég volt reggelire. Nem is sütöttem meg az egész tésztát, légmentesen lezárt dobozban pihen a hűtőben. Meglátjuk hogyan alakul tovább. Később pedig biztosan megpróbálkozok valami graham verzióval is;)


Laposkenyér reggelire
Hozzávalók:
40 dkg liszt (CH 305,2g)
2 dl tej (CH 9,2g)
125g natúr joghurt (CH 6,8g)
1 teáskanál szódabikarbóna (CH 0,0g)
1 teáskanál só (CH 0,0g)
A hozzávalókat összegyúrjuk, lisztezett felületen 1 cm vastag kört nyújtunk és 8 cikkelyre vágjuk. Teflon serpenyőben annyi vajat olvasztunk, hogy éppen csak megzsírozza az edény alját, majd szitáljunk rá egy pici lisztet. Amikor már jó meleg a serpenyőnk és a liszt is pezseg akkor szépen ráhelyezzük a kenyérkéket és mindkét oldalukon aranyszínűre sütjük őket, kb. 15 perc. Ha készen van, egy tányérra szedjük és a még meleg kenyerekre vágunk egy szelet teavajat, hogy szépen ráolvadjon. 

CH összegző:
8 kenyérke összesen: 321,2 gramm
1 kenyérke: 40,2 gramm

Kiegészítés: A hűtőben lévő tészta kicsit szűrkés lett (gondolom a szódabikarbóna miatt), de ettől függetlenül megformáztam, sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem és olvasztott vajjal alaposan megkentem 200 fokos sütőben pirulásig sütöttem kb. 25 perc volt. Így is nagyon finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly