2008. szeptember 29., hétfő

Keksztekercs

Réges-régen, még zsenge kislánykorunkban kezdtem el ezt a süteményt gyártani. Az egyik nagynénémtől származik a recept. És a története az, hogy a legjobb barátnőm nagy kedvence, akivel már kislánykorunktól nagyon komoly kulináris élményeket éltünk át: ettünk például agyon sózott paradicsomot buci kenyérrel, amit persze hangos hahotázás közepette köpködtünk ki (pirul), de ezeknek a csajos estéknek volt a rendes rendszeres eledele az emeletes szendvics is, ami annyit jelentett, hogy óriás kiflit félbe vágtunk és mindent belepakoltunk, amit a hűtőben találtunk – ez nem volt kevés, mivel édesanyámnak élelmiszer boltja volt – amíg akkora nem lett a szendvics, hogy már nem fért be a szánkba:D).


Az első képen látható is egy csajos este alkalmával készült, amikor a párom tréningre ment és mi ketten szépülős estét tartottunk, és kitaláltuk, hogy ilyet feltétlenül ennünk kell a régi idők emlékére. Ekkor egy neten talált recept alapján készült, mert a nagynéni receptjét nem találtam. Nem lett rossz, de azért nem volt olyan finom, mint az eredeti.

Most azt találtam ki, hogy a lánybúcsúmra készítem el, mivel, hogy a már említett barátnőm szervezi a nevezetes eseményt. Ugyan mondta, hogy semmit nem kell vinnem, de hát egy olyan konyhaimádó, mint én, nem teheti meg, hogy nem visz semmit (egy sós és egy édes sütemény, végülis akár semminek is tekinthető:P). A nosztalgia jegyében pedig azt hiszem ez a sütemény tökéletes választás:)



Kekszes tekercs/Éva néni
50 dkg darált háztartási keksz, 15 dkg porcukor, 1 ek kakaó, 1 csomag vaníliás cukor, 0,5 liter tej
A fentieket alaposan összedolgozzuk, majd három cipóba választjuk. A cipókat darált keksszel megszórt deszkán vékonyra kisodorjuk, megtöltjük az alábbi krémmel, szorosan felcsavarjuk és néhány órára hűtőbe tesszük. (Minél tovább hűtjük annál könnyebb szeletelni.)
Krém: 20 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 1 vaníliás cukor habosra keverve.
Gumimamszli: fél adagot készítettem, így nem cipóztam, csak egy tekercset alkottam. Két szeletke maradt a buli végére...azt hiszem jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly