2015. február 7., szombat

Fehér csokis - vörösáfonyás keksz


Szeretjük ezt a fajta kekszet. Gondoltam megpróbálok valami hasonlót itthon is. Kerestem hozzá egy ropogós keksz receptet, aztán már álltam is neki. Nem lett rossz, mondjuk nem is lett tökéletes másolat. De elfogyott. 

Fehércsokis vörösáfonyás keksz
Hozzávalók: 
1 bögre puha vaj 
2 bögre cukor 
2 tojás 
1 tk vanília kivonat 
5 bögre liszt 
1,5 tk sütőpor 
1 tk szódabikarbóna 
fél tk só 
¼ bögre tej 
Továbbá: 10 dkg finomra reszelt fehér csoki, 10 dkg apróra darált aszalt vörös áfonya 
A vajat és a cukrot habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vaníliát és a tojást. A sütőporral, sóval, szódabikarbónával elkevert lisztet és a tejet is hozzá dolgozzuk a masszához. 20-30 percre hűtőbe tesszük, majd kinyújtjuk egyik felét megszórjuk 10 dkg finomra reszelt fehércsokoládéval illetve 10 dkg apróra darált aszalt vörös áfonyával, majd ráhajtjuk a másik felét és jól összekapogatjuk. Derelyevágóval téglalapokat vágunk belőle, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, majd 200 fokos sütőben arany színűre sütjük. 
/Lemértem a bögrés adagokat, de – ahogy az már a cetlikkel lenni szokott – elkeveredett a fecni (pedig már párszor megfogadtam és általában be is tartom, hogy az okos telefon elég okos ahhoz, hogy oda jegyzeteljek), ha előkerül javítom a receptet, mert emlékeim szerint jelentősen kevesebb cukrot tettem bele/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly