2013. július 4., csütörtök

D. Tóth Kriszta - Jöttem, hadd lássalak


Teljesen egyértelmű volt, hogy elolvasom a könyvet. Bár álmomban nem sejtettem, hogy ilyen hamar hozzájutok. Szomszédasszonynál már a megjelenés napján ott figyelt az asztalon és három nap alatt ki is végezte - állítása szerint, csak a két gyerek miatt tartott eddig. Rögtön kölcsön is adta. Még otthon kezdtem, aztán hoztam magammal a nyári rezidenciába is ;) Nekem így végülis kicsit tovább tartott. 

Eddig is szerettem DTK-t, imádtam a Lolás blogot (könyvet), Zsebivel nézzük a Lola meséket, szeretem olvasni a bookline ajánlóit. Szóval voltak elvárások;) A beharangozókról már nem is szólva;)

A fülszöveg: "Amikor Graham Guiy Leaver de Monfort, a kifogástalan modorú angol gróf nyitott tetejű, patyolatfehér BMW-jével Budapestre érkezik, hogy tanzániai oroszlánkölyköket ajándékozzon az állatkertnek, az évfolyamában legkiválóbb angol tudású Patakhegyi Borbálát kérik fel, hogy rövid itt-tartózkodása alatt tolmácsa legyen. A pár nap – úgy tűnik – elegendő a grófnak, hogy szerelemre lobbanjon a lány iránt, s arra kérje, mint élete párja kövesse őt. Bora azonban a társaság kedvencét, Takács Mikit választja, vele éli le korántsem kalandos életét Kaposváron.
Minderre halálos ágyán emlékszik vissza a varázsos személyiségű anya, aki élete végéig dajkálja magában a meg nem valósult álmot, mi lett volna, ha úgy dönt, a testén bengáli tigris ejtette sebet viselő, szórakoztató és gazdag idegennel él angol kastélyokban, gondtalanul és boldogan. Nem tudhatja azonban, csak a rejtélyes elbeszélő és az olvasó, hogy míg egy csodálatos másik élet után vágyakozik, Guiy válogatott gazemberségeket követ el.

Megrázó küzdelme a halállal átrendezi benne az értékeket, az illúzió szertefoszlik, az marad csak, ami valóság. Miki iránti szerelme és a lánya iránti szeretet. A lány iránt, akié ez a könyv. D. Tóth Kriszta ugyanis édesanyja történetét írta meg ebben a regényben.

Megrendítő vallomás és átélt, szép búcsú. Elgondolkodtat sorsról, vonzásról és választásról, látszatról és valóságról, és azzal a megnyugtató tanulsággal enged el, hogy rend van a világban és szeretet."

Jó könyv, nagyon jó, nehéz letenni. Tényleg nagyon magával ragadó, ahogy azt az első oldalak (és a sok-sok ajánló alapján vártam is). Kicsit féltem a végétől, mert ugye tudtam mi lesz az, de tökéletesen szerkesztett befejezés, éppen annyira megható, amennyire kell, de mégsem ömlengős. Nagyon szép megfogalmazása az elválásnak/elmúlásnak….a halálnak, mert lehet erről szépen, vagy legalábbis méltósággal írni. Kerek egész a történet (bár a külföldi forrásokból fordított "grófos" részeket itt-ott soknak és feleslegesnek éreztem), mégis érzem benne a folytatás lehetőségét….elvégre az élet is ment/megy tovább. A címet nagyon nem értettem eleinte, aztán persze megvilágosodtam, utána már csak a homlokomat csapkodtam, hogy rögtön rájöhettem volna, ha megpróbálom eldúdolni, de a könyvcímeket nem szoktam dudorászni:P Ellenben most elővettem a könyvben előkerülő dalokat :D 

A lényeg a lényeg, nem csalódtam, felnőtt irodalomban is tud a "csaj". ;) Remélem, hogy lesz még alkalmam olvasni tőle ezt-azt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly