2010. március 14., vasárnap

Szűcspecsenye zöldbors mártással rösztivel

Előkerült valamelyik nap ebédnél a győri csapatépítő, onnan is a zöldbors mártás. Egyik kollega pedig jelezte, hogy létezik ám olyan zöldbors mártás, ami finom. Nosza gondoltam ilyet én is csinálok, ha már az egyik saját magát is finnyásnak mondó kollegám azt mondja egy ételre, hogy finom.




Szűzpecsenye zöldbors mártással
A szűzpecsenyét felszeleteltem és egy éjszakára sós fokhagymás (nagyon fokhagymás) tejbe áztattam. Másnap kivettem, leszárogattam és kézzel megnyomkodtam a szeleteket. Olvasztott vajon sütöttem meg mind a két oldalát pár pillanat alatt.

Zöldbors mártás
Hozzávalók: 2 ek zöld bors (üveges fajtából), 3 dkg vaj, 1 ek. mustár, 1 ek. paradicsom püré, 1,5 dl húsleves, 1 dl tejszín, só
Elkészítés: A borsból pár szemet felaprítottam, a többit egészben hagytam, majd az olvasztott vajon enyhén megpirítottam. Ezután hozzáadtam a mustárt, a paradicsom pürét, a húslevest, végül a tejszínt is. Habverővel simára kevertem és óvatosan beletettem a hússzeleteket is. Mérsékelt intenzítással hagytam, hogy együtt rotyogjanak, amíg elkészítettem a rösztit.

Röszti
4 közepes krumpli, só, kevés olaj
A krumplit megtiszítottam, durvára reszeltem, sóztam. Egy serpenyőben kevés olajat hevítettem és arra kanalaztam a kicsavart krumpliból. Ellapítottam, és hagytam pirulni. Mikor úgy gondoltam, hogy jó (2-3 perc) akkor lapátka segítségével megfordítottam és a másik oldalát is megpirítottam. Ebből a mennyiségből 6 jó tenyérnyi vékony rösztim lett, ami viszont nem lett annyira ropogós, mint vártam.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly