2009. augusztus 30., vasárnap

Karfiolleves – sokadik változat

Annyira ritka, hogy pont egy levesnyi méretű karfiolt lehet kapni. Hát pénteken ilyenek mosolyogtak rám a zöldségesemnél. Vettem is egyet rögtön, kitalálva, hogy szombaton tökéletes ebéd lesz. Majd aztán leesett, hogy ja, csak éppen szombaton ebédidőben a munkahelyünkön leszünk. Sebaj vacsorának is jó lett. Érdekes, hogy pont ebből a levesből kerül fel most a negyedik verzió, mikor KáeM – elméletileg – nem is szereti a karfiolt.

Karfiolleves

Hozzávalók: karfiol, sárgarépa, petrezselyemgyökér, petrezselyemzöld, lestyán, só, olaj, liszt, tejföl, pirospaprika, csipetke

A karfiolt rózsáira szedtem és megmostam. A sárgarépát zöldséget megtisztítottam és félkarikára vágtam. Majd kevés olajon megpirítottam. Ezután rászórtam egy kis evőkanál lisztet, és azt is megpirítottam. Került rá pici pirospaprika és némi tejföl, majd felöntöttem vízzel. Hozzáadtam a karfiolt, petrezselyemzöldet, lestyánt, sóztam és mikor felforrt a szárított csipetkét is beletettem. Addig főztem, amíg minden teljesen puha nem lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly