2009. május 16., szombat

GBT - Begolyózott virágok

Nem bírtam ki, hogy teljesen szófogadó legyek és tényleg csak simán golyókkal készüljek, ezért a sós választottam golyókból összeállított virág, így – mint az egyszerű lány a Mátyás királyos mesében – teljesítettem is a kérést, meg nem is. A recept családi: sós rúd eredetileg. Nagynéném emlékei szerint egy régi szakácskönyvből származik, és nem alakítottak rajta, de ebben nem volt biztos.


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 2,5 dl tej, 1 csomag száraz élesztő, 1 evőkanál cukor, 1/2 evőkanál só, 0,7 dl olaj. A sós mázhoz: 2 evőkanál liszt, 1 evőkanál só és 5 ek víz – sűrű massza kell legyen.
A kenéshez 1 tojás.


Elkészítés: A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a többi hozzávalót és alaposan összegyúrjuk. Egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap kivesszük, átgyúrjuk. Majd rudakat formázunk és margarinnal kikent sütőlapra helyezzük. Felvert tojással lekenjünk. 200 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük. Ekkor lekapcsoljuk a sütőt, ecsettel rákenjük a mázat és még visszatoljuk a sütőbe, amíg a máz rászárad, pont elég annyi idő, amíg a sütő kihűl. (na ez utóbbi nálam a villanytűzhelyen nem egészen így van, de kivettem mikor megfelelőnek ítéltem. Illetve én nyilván nem rudakat formáztam, hanem golyókat, amiből 6 db adott ki egy virágot. A fenti mennyiségből 6 nagy virág és 2 kicsi lett és pont kitöltötték a sütő tepsijét)
A többiek által említett előző talikon fennálló sós hiány, most nem volt jellemző, így hát a virág nem fogyott el maradéktalanul, s a csomagolásnál is akadtak sikeresebb versenyzők.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly