2009. július 21., kedd

Kelkáposzta főzelék szója fasírttal

Az eredeti terv cukkíni főzelék volt mára, na de hát reggel a zöldségesnél csak nyeszlett cukkínik volt, de annál szebb kelkáposzták. Hát nekem sem kellett több, máris változott a terv, mert miért ne. S ezúttal a fasírthoz sem a kész dobozos keveréket használtam, hanem én készítettem.

Kelkáposzta főzelék

Hozzávalók: 1 fej kelkáposzta, 1 nagyobb krumpli, só, majoranna, 1 kk pirospaprika, 1 ek keményítő, 2 ek tejföl

A kelkáposztát apróra vágtam és majorannás sós vízben feltettem főni. Mikor félig megpuhult hozzádobtam az apró kockára vágott krumplit is. Mikor minden megpuhult, pirospaprikás tejfölös habarással besűrítettem. Szója fasírttal kínáltam.

Szója fasírt

Hozzávalók: 10 dkg szója granulátum, 1,5 dl víz, só, bors, 1 fokhagyma, 1 kis fej hagyma, 1 tojás, 2 jó marék zsemlemorzsa, olaj a sütéshez

A szója granulátumot beáztattam a vízbe, majd alaposan összekevertem a többi hozzávalóval (a hagymát nagyon apró kockára vágtam, a fokhagymát zúztam). Amíg a főzelék kész lett állni hagytam, majd nedves kézzel formáztam meg a fasírtokat és forró olajban mindkét oldalát arany színűre sütöttem. Ízre tökéletes lett, állagra, azért a dobozos változat még jobb, de lehet, hogy legközelebb finomra darálom a granulátumot és máris jobb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly