2009. július 20., hétfő

Barackos túrógombóc barack öntettel

Még mindig barack, s ezzel sem lesz vége, szezon van és mi nagyon szeretjük. A recept Renitől származik, picit alakítottam rajta. Nagyon finom lett, de bevallom, legközelebb a túrógombóc közepébe nem teszek barackot, mert az öntet elég lett volna, amibe viszont fogok csempészni egy leheletnyi fahéjat.

Barackos túrógombóc

Hozzávalók: 50 dkg túró, 3 marék cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 3 dl búzadara (mennyisége nagyban függ a túró vizességétől is), 3 tojás, 5 szem sárgabarack, zsemlemorzsa, kevés olaj

Elkészítés: A túrót összegyúrom a búzadarával, cukorral és tojással. Berakom a hűtőbe és hagyom kb. fél napot állni. (Munka előtt összeállítottam és utána megfőztem). A barackokat megmosom, kimagozom, majd nyolcadolom. Felteszem a vizet forrni, majd megformázom a gombócokat, úgy hogy mindegyik közepébe beleügyeskedek egy darabka barackot. Addig főzöm a lobogó vízben, amíg feljön a tetejére. Ezután az olajon enyhén megpirított zsemlemorzsában megforgatom. Végül a baracköntettel és kínáltam.

Barackmártás

12 szem barack, ízlés szerint cukor, fél dl víz

A barackokat forró vízbe tettem, hogy héjukat könnyen le tudjam húzni. Ezután a cukorral és a vízzel feltettem főni. Majd botmixerrel pürésítettem és összeforraltam.

2 megjegyzés:

  1. Tudom ajánlani a barackos gombóc olyan formáját, hogy a közepébe teszel barackot, de az öntet az vaníliás. És valóban, fahéj az elengedhetetlen. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi a tippet Balázs! Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly