2009. július 21., kedd

A 10 legkedvesebb magyar szavam

Szép és egyben nehéz játékra hívott sógornőm. Nagyon tetszett az ő tíz szava, amivel azért nem kicsit tette magasra lécet. De hát nem vagyunk egyformák, így a legkedvesebb szavaink sem lehetnek azonosak. Bevallom én nem tudtam elvonatkoztatni a mögöttes tartalomtól, ahogy azt sógornőm tette.

  1. Szerelem – a mögöttes tartalom mellett, a szó csengése is nagyon tetszik, s úgy gondolom, hogy a magyar nyelv fejezi ki legszebben, legdallamosabban az érzést, persze ez a saját meglátásom. Egyébként a belőle származtatható szavakat is nagyon kedvelem;)
  2. Pillangó – mert amikor kimondom, vagy hallom, hogy más kimondja, már látom is a könnyed, szépséges lebbenést, ahogyan a lepke száll.
  3. Édesanya/Édesapa – ezekről a szavakról is úgy vélem, hogy a magyar fejezi ki legszebben. S a kettő összetartozása vitathatatlan. Még akkor is, ha a csak az anya biztos poént figyelembe vesszük.
  4. Álom – nos ezen szónak kivételesen az angol megfelelőjét (dream) is nagyon szépnek találom.
  5. Mosoly – mert a legrövidebb út két ember között. S ezt én tényleg hiszem és igyekszem betartani.
  6. .Kék – mert számomra kifejezi azt a mélységet, amit a szín is jelent nekem.
  7. Csók – mert annyiféle dolgot tud takarni.
  8. Rózsa – mert már a szó is szép, hát még amit jelent és akkor még nem is beszéltünk a névről:) (Csók Anyukám:))
  9. Szellő – mert itt is látom a kimondásnál azt a finom mozdulatot, ahogy a szellő megmozdítja a leveleket.
  10. Jáde – mert szép a kő, és mert szép a cica.

Milyen érdekes, hogy én főként fogalmakat választottam (azért próbáltam képeket találni hozzájuk), s nem tárgyakat…nos ebből biztos lehetne messzemenő következtetéseket levonni (a választott képekből is), ha valaki lélek búvárkodni akar, de kérem az elemzésnél mindenképpen vegye figyelembe, az alábbi idézetet, melynek szerzője ismeretlen:

„Ma ez a szép, holnap az. Mert holnap nem az vagyok, aki vagyok ma ,s voltam tegnap.”

Először nagyon nehezen jöttek a szavak, aztán alig tudtam abbahagyni a felsorolást. De a 10 az 10.

A plusz egy (na jó kettő) a kedvenc angol szavam (ma éppen): Destiny (végzet), a kedvenc német szavam: Schmetterling (szintén mai kedvenc és pillangót jelent)

Én három embert hívok játékra, remélem van kedvük velem játszani: Anyósom, Belly, Trinity

1 megjegyzés:

  1. Nem feledtem, jövök és megírom...
    Az idővel lehet csúszok, mert el vagyok havazva a teendőkkel, de előbb-utóbb meglesz ígérem!

    Szépek a szavaid, nagyon szépek..ezek után nem lesz könnyű....

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly