2009. július 18., szombat

Nosztalgia: Bableves és Diós tészta

Nem éppen nyári leves, de pár nappal ezelőtt meséltem KáeMnek, hogy pénteken gyakran főztünk anyuval, egy nagy fazék bablevest, amit rövidmetélttel kiegészítve, ecettel ettünk, utána pedig a maradék tésztából diós tészta volt a második fogás. Szombatra is maradt mindig – mert akkor nem igazán volt idő főzni, hiszen a kis boltunk délig volt nyitva, s általában mind a ketten dolgoztunk. Most szombaton készítettem el, majdnem teljesen úgy ahogy régen, tésztával ettük és mind a kettőnknek nagyon tetszett.

Bableves

Hozzávalók: száraz bab, vöröshagyma, sárgarépa, zeller, 1 szárított cseresznyepaprika, olaj, liszt, tejföl, fokhagyma, só, pirospaprika

A babot egy éjszakára beáztatjuk. Másnap feltesszük főni, a főzővízbe beledobjuk az apróra vágott vöröshagymát, egy negyed zellert, ha van a levelét is, 1 szál sárgarépát negyedelve, illetve a szárított cseresznyepaprikát, sózzuk (ha van kerülhet bele egy kisebb zöldpaprika és egy darabka füstöl valami – szalonna bőrke, szalonna, kolbász – is). Addig főzzük, amíg a bab teljesen meg nem puhul. Ekkor készítünk egy zsemleszínű fokhagymás pirospaprikás rántást, amit némi tejföllel dúsítunk, s ezzel sűrítjük be a levest. Kifőzött rövidmetélt tésztával esszük.

Én most konzerv babból készítettem (ha babkonzerv, akkor csak Bonduelle, abban még nem csalódtam), így elsőként az alaplé készült el a zöldségekből és egy darabka szalonna bőrkéből, mikor már minden zöldség puha lett, akkor került bele a bab. Együtt csak addig főttek, amíg a rántás elkészült. Mennyiséget tekintve: egy 400 g-os fehérbab konzverhez (töltő tömeg: 240 g) vettem egy kisebb sárgarépát 8 darabba vágva, 1/8-ad zellert, 1 chilipaprikát, 1 kis fej vöröshagymát. A rántás 1 ek olajból, 1 ek lisztből, 1 kk pirosparikából, 1 kisebb gerezd fokhagymából és egy kis ek tejfölből készült. Így kaptam a kész leves a tésztával kiegészítve. 3 bőséges adag lett. Fél zacskó tésztát (25 dkg) főztem ki, abból jutott a leveshez is és a diós tésztának is maradt.

Diós tészta

Igen, ez pont az, aminek hangzik. Kifőtt tészta, - tekintettel arra, hogy a bablevesbe is ez került rövidmetélt - porcukorral elkevert dióval megszórva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly