2009. július 13., hétfő

Mandulás csirke corma

Mivel nem nagyon telhet el hónap (hét?) indiai nélkül, hát próbálok időnként újdonságokat is alkotni. Sajnos már nem emlékszem, hogy honnan van az alábbi recept ötlete.

Mandulás csirke corma

Hozzávalók: 1 nagyobb csirkemell, 1 nagy pohár natúr joghurt, 1 ek gyömbér, 3 gerezd fokhagyma, 2 hagyma, chili, 1 ek koriandermag, bors, kurkuma, garam masala, vaj, 4 dl kókusztej, só, kb 2 ek nagyobb darabokra vágott mandula

a tetejére: friss koriander, limelé

A csirkemellet kockára vágtam, majd a fűszerekkel (só, zúzott fokhagyma, gyömbér, bors, kurkuma, garam masala, chili, koriandermag – mozsárban megőrölve) kikevert joghurtba fektettem, s másnapig hűtőben tároltam. A hagymát kevés vajon megpároltam, majd hozzáadtam a csirkedarabokat a páccal együtt. Kicsit megpirítottam, majd felöntöttem a kókusztejjel (ha valaki nem annyira nagy rajongója a mártásnak, mint mi, akkor elég 2 dl is) hozzáadtam a mandulát, s 30 perc alatt puhára főztem. Friss korianderlevéllel megszórva (na ez elmaradt, mert már nincs levelem, csak virágom, kicsiny magkezdeményekkel) lime szelettel (hogy lehessen csepegtetni rá) és természetesen naan-nal kínáltam.

A naan most így készült: 50 dkg kenyérliszt, 1 tasak szárított élesztő, 1 pohár natúr joghurt, só, 2 dl víz → tésztává gyúrtam duplájára kelesztettem, majd 20 darabra vágtam, s sodrás után egy-egyet sajttal megszórtam, s ráfektettem egy sajt nélkülit és összedolgoztam a széleket. Forró száraz serpenyőben foltosra sütöttem (na jó KáeM sütötte) így összesen 10 db vastag finom sajtos naan-t kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly