2009. július 6., hétfő

Töltött tök 2.0

Ez nem a magyaros változat most, hanem egy kicsit krémesebb, inkább a zöldség dominál benne, nem a húsos rizses ragu. Itt a töltelék egy krémes jellegű „Töltelék” nem tudok jobb szót arra, amit gyerekkoromban így hívtunk. Anyu pedig nagyon finomat tudott készíteni a csirkebelsőségekből, zsemléből és sok-sok tojásból…ezt is be fogom mutatni hamarosan. Jelen esetben a maradék felhasználás jegyében az alábbiak szerint készült.

Töltött patisszon

Hozzávalók: 1 kisebb tök és 1 kisebb csillagtök (ezt sikerült anyunál szüretelni), 30 dkg sült csirkemell, 1 kenyér két csücske (két maréknyi összesen), víz, 1 tojás, 1 dl tej/tejszín, só, bors, petrezselyemzöld, reszelt sajt

A kenyeret beáztatom a vízbe, majd kinyomkodom, és összekeverem a finomra darált csirkemellel, 1 dl tejszínnel (ha nincs, akkor tejjel), az előzetesen kicsit felvert tojással, sóval, borssal és a petrezselyemzölddel. A tököt és a patisszont meghámozom kalapjukat levágom, belsejét kanállal kivájom. Mind a két felet pár percre lobogó sós vízben előfőztem. Majd olajjal vékonyan kikent sütőlapra fektettem. Belehalmoztam a töltetléket, tetejére reszelt sajtot tettem és előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sütöttem (kb. 30 perc). A patisszon pont elég lett vacsorára, a tök pedig a holnapi ebéd lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly