2009. július 25., szombat

Teljes kiőrlésű pizza

Gondoltam megpróbálkozom egy egészségesebb változattal. Ha már készítettem barna kenyeret is (erről is mindjárt). Nos nagyon finom lett, de még nem tökéletes. Nem lett igazán ropogós, hanem inkább puha. Akinek esetleg van jól bevált teljes kiőrlésű pizzatészta receptje, az kommenteljen legyen szíves.

Teljes kiőrlésű avagy barna pizza

Hozzávalók: 25 dkg teljes kiőrlésű bio búzaliszt, 5 dkg zabkorpa, fél csomag szárított élesztő, só, 1 ek olívaolaj, 1 ek tejföl, 1 dl víz

A hozzávalókat összegyúrtam és megkelesztettem. Olívaolajjal kikent formába igazítottam és az alábbi feltétekkel koronáztam: paradicsomos alap (paradicsompüré, fokhagyma, oreganó, só, bors), pulykamell sonka, hagyma, fokhagyma, kukorica, mozzarella sajt. Aztán 25 perc a 200 fokos sütőben.

3 megjegyzés:

  1. Amióta rátaláltam Kata receptjére, mindig így csinálom, csak a feltétet variálom rajta:
    http://hobbifozocske.blogspot.com/2008/02/gyors-pizzatszta-teljes-kirls-lisztbl.html

    Itt szerepel az általam használt alapreceptek gyűjteményében is, meg össze van gyűjtve, hogy mikhez használtam már:
    http://dulmina.blogspot.com/2009/02/alapreceptek-kelt-tesztak.html

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm szépen, nézem is őket:)

    VálaszTörlés
  3. Drága Vica,

    pont Te ihletted, hogy a pizza tésztáját is keverjem a liszteket:-). Nos nálam 1/3 arányokban:
    - rozsliszt,
    - fehérliszt,
    - rétesliszt,
    még a tésztát ízesítem szárított oregánóval.
    Ha vékonyra nyújtod, ropogni fog, nekünk nagyon izlett.
    Jóétvágyat,
    puszi, Györgyi

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly