2009. július 26., vasárnap

Barna DNK

Ahogy tegnap említettem ezt is kipróbáltam. Nem lett tökéletes. Átsült, de valahogy krémes maradt a belseje, s messze nem lett olyan szép lyukacsos és magas, mint a fehér tesója. Azt hiszem az igazság valahol félúton van, vagyis némi fehér liszt is kell bele…mindenesetre kísérletezem tovább, s erről itt is be fogok számolni.

Barna DNK

Hozzávalók: 2 csésze teljes kiőrlésű liszt, fél csésze zabkorpa, 2 csésze víz, negyed tk szárított élesztő, só

A tészta állaga így nagyon hasonlított a fehér változathoz. Tegnap este kevertem be és ma délelőtt sütöttem, így kb 18 órát állt. Zsírozott lisztezett formába borítottam és alufóliával letakarva sütöttem 250 fokon 30 percet, majd a fóliát leszedve 25-öt.

A következő próbálkozás Dolce Vita kenyere lesz.

2 megjegyzés:

  1. Ne add fel! Nekem az a tapasztalatom, hogy a valamilyen arányban korpás lisztet tartalmazó tészták "nehezebbek", ezt kicsit több élesztővel lehet ellensúlyozni.
    Az nem derül ki a leírásból, hogy a formába töltés után rögtön sütötted-e vagy kelesztetted megint egy ideig. Amikor megmozgattad sok buborék kipukkadt, a tészta leereszt. Normál kenyérnél ilyenkor jön a második kelesztés, talán ennél is meg lehetne próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Eszembe sem jutott feladni. Nem szeretnék több élesztőt használni, de majd alakul a recept. Nem sütöttem rögtön a formába töltés után...nálam ennél is van második kelesztés, de a jelek szerint nem volt elég neki. Sebaj, majd a következő:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly