2009. augusztus 30., vasárnap

Lecsó télire

Lecsót –ahogy már említettem – komolyabb mennyiségben azóta eszem, amióta KáeM megtanított az ő verziójukra. Azóta a Nagymamája és az Anyukája láttak el minket télire lecsóval. Idén viszont magam akartam befőzni, a nekünk szükséges adagot. Nem is volt nehéz dolgom, mert a Nagymama és az Anyukám az elmúlt héten összeadták a hozzávalókat, s én tegnap este végre eljutottam oda, hogy meg is csináljam. A csatos üvegeket pedig az IKEÁ-ban szereztük be…nem annyira a csatoshoz ragaszkodtam, mint inkább kisebb fajta egyformákhoz, de ezt sikerült gyorsan. Azért nem bánom, mert azért ezek a klasszikusok:)

Lecsó télire

6 kisebb csatos üveghez, kb ezeket használtam fel (nem mértem le pontosan a paprikát és a paradicsomot): 2 kg paprika, 1 kg paradicsom, 1,5 kk Nátrium-Benzoát

A paradicsomokat feldaraboljuk. Kicsumázzuk a paprikát és azt is feldaraboltjuk. Egy nagy lábosban elkezdjük főzni a paradicsomot, majd hozzáadjuk a paprikát is. Addig főzzük, amíg a paradicsom teljesen leves, a paprika pedig félpuha nem lesz. Ekkor hozzákeverjük a Nátrium-Benzoátot, majd még forrón alaposan kimosott kiszárított üvegekbe töltjük (a paprikát lenyomkodjuk, hogy a tetején inkább lé legyen) és lezárjuk. Szárazdunsztban hagyjuk kihűlni. /A képen az egér azért kellett, mert KáeM szerint valamirevaló spájzban van egér…még jó, hogy nincs spájzunk és van macskánk (meg görényünk), mert nagyon nem csípem az egereket/

Arról még nem tudok nyilatkozni, hogy milyen lett (amennyire megkóstoltam nagyon finom),de kinézetre nagyon szép, remélem gond nélkül el is áll, ameddig én szeretném.

Emellett még került a fagyasztóba némi zöldfűszer: petrezselyem, lestyán és kapor. Előbbi frissen, utóbbi kettő már ott volt, csak most kaptak helyes kis dobozt, amiből könnyebb kiszedni, mint zacskóból. Illetve még alkottam egy üveg kovászos uborkát is. Mivel KáeMnek mára volt egy határidős melója volt időm ténykedni, végülis 11ig elszórakoztattam magam (na meg a cicát is:P mert ő természetesen mindenben segíteni akart)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly