2009. augusztus 8., szombat

Félbarna DNK – a tökéletes

Dolce Vita oldalán látott kép és leírás alapján már sejtettem/reméltem, hogy ez lesz a tökéletes kenyér számunkra (ha már egészségesen, nem fehér kenyérben gondolkodunk). S reményeim szerencsére bejöttek, bár picit azért módosítottam a recepten és legközelebb kicsit tovább fogom sütni még.

Félbarna DNK

Hozzávalók: 25 dkg BL80-as kenyérliszt, 20 dkg teljes kiőrlésű bio liszt, 5 dkg zabkorpa, 4,5 dl víz, 1,5 tk só, 1/3 tk szárított élesztő

A hozzávalókat alaposan összekevertem, majd másnapig letakarva szoba hőmérsékleten állni hagytam. Ezután átkevertem a tésztát és a kikent, vastagon kilisztezett formába öntöttem. Letakarva még másfél órát állt, közben a sütőt már elkezdtem melegíteni 250 fokra. Ezután tettem be a formát a sütőbe és letakarva sütöttem 55 percet.



2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly