2009. augusztus 30., vasárnap

Tiramisú Dolce Vita nyomán

Lao-ce nézetei szerint hős vagyok ("Aki másokat ismer okos. Aki önmagát ismeri bölcs. Aki másokat legyőz erős, aki önmagát legyőzi hős." (Lao-ce)), mert hogy legyőztem magam. S megcsináltam a nyers tojásos tiramisu változatot. Nem bántam meg. Anyutól kapott csodasárga (és garantáltan friss) tojásokat használtam, s picit módosítottam Dolce vita receptjén.

Tiramisú

Hozzávalók: 25 dkg mascarpone, 10 db babapiskóta, 3 tojás, 4 csésze kávé, 5 ek. cukor, 1 csomag vaníliás cukor, fél dl rum, kakaópor

A tojássárgákat 4 evőkanál cukorral és a vaníliás cukorral kikevertem, majd hozzáadtam a mascarponét és habosra kevertem. A tojások fehérjét egy evőkanál cukorral kemény habbá vertem, majd a mascarponés krémbe forgattam. A babapiskótákat belemártottam a rummal megbolondított kávéba és kiraktam velük egy jénai alját. Ezután a piskotára simítottam a krémet és tetejét megszórtam kakaóporral, majd két órára hűtőbe tettem.

Mivel KáeMnek el kellett mennie egy megbeszélésre, hát egyedül kóstoltam meg, miután az ebéd kicsit leülepedett. Három kanálnyit vettem ki…és nagyon nehezmre esett, hogy ne szedjek még egy adagot. Remélem KáeMnek is ízleni fog, mert ha mindet én eszem meg, akkor az veszélyes lesz a nadrágjaimra nézve:P



2 megjegyzés:

  1. Az egyik leges-legkedvencebb édességem! Azért ezek az olaszok nagyon tudnak, valljuk be....

    VálaszTörlés
  2. Verhetetlen:) És nem csak édességekben tudnak:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly