2009. augusztus 11., kedd

Palma Nuova Cukrászda – Pécs

Ígértem, hogy még írok a desszertről is, ami a vasárnapi napunkat étkezési szempontból lezárta. Kedves vendéglátóink a Király utcában találtható Palma Nuova Cukrászdába vittek, ahogy is a fagyit ajánlották jó szívvel. Abból is simán a gombócosat, nem pedig az étlapon színes fotókkal bemutatott változatokat. Nem vagyunk nagy fagyi rajongók, de a nagy melegben kétségtelenül jó ötlet volt, hogy ez legyen a desszert. Én egy tiramisu, mangó párosítást választottam, párom citrom meggyet, vendéglátóink összeállítására bevallom nem emlékszem, de ők is ettek mangót. A tálalásnál el tudtam volna képzelni még némi flancot, bár a koktélos pohár elegáns volt, de a félbetört ostya, mint díszítés kicsit szegényesnek tűnt. Az ízekkel kapcsolatosan: a tiramisu nagyon finom volt. A gyümölcs fagyik viszont mind émelyítően édesek, már-már az élvezhetetlen kategóriát súrolták. Ennek ellenére azért megettük, de ha legközelebb felkeressük a cukrászdát, talán a süteményeket fogom inkább kipróbálni, nem a fagyit.
Bár azt hiszem, ha legközelebb Pécsett járunk, akkor az első ötletként felmerült, de most éppen - vendéglátóink szerint - nagyon nehezen megközelíthető, Mecsek Cukrászdát fogjuk meglátogatni. (Megdöbbentő, hogy mennyire nincsen weboldaluk ezeknek a cukrászdáknak)

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hasonló a véleményem a Palma Nuova fagyijairól. Egyenízüek, túlontúl édesek. A sütemények kicsit jellegtelenek, bár mindig frissek, és nem túl nagy a választék. Maga a hely viszont nagyon tetszik, igazán üdítö látvány a belsö tér!

    A mecsek cukrászda Széchenyi téri üzletébe nem szívesen megyek, mert még mindig a kökorszaki pultnál rendelös-pénztárnál bediktálós-blokkleadós rendszer van, rémisztöen szükül a választék, a kuckónak csúfolt levegötlen beülös rész pedig nagyon durva, ha kint tombol a kánikula... Talán jobban csábítana az egész, ha végre invesztálna a Mecsek egy kicsit a helybe, és modernizálná. Az Árkádban is van egy Mecsek cuki pult, de szerintem nagyon nincs ott a szeren. A legutóbb egy nagy tálca különbözö süteményt vettem, de egytöl egyig ehetetlenek voltak. A gyümölcskosárka linzere mint a kö, a franciakrémes mütejszínes és teljesen jellegtelen, és a legdrágább sütemény (aminek már nem tudom a nevét) gusztustalanul öreg és száraz volt. Dührohamot kaptam... Úgy ahogy volt visszavittem, és megkérdeztem, hogy normálisnak tartják-e, hogy minden száraz, öreg, és túlzás nélkül is pocsék. A pultos bizonygatta, hogy minden totál friss, ma hozták...(miután valahol máshol szárították a hütöben egy hétig???)
    Felajánlott egy újabb adag sütit kárpótlásként, de kösz inkább nem kértem. Hol van a régi jó Mecsek minöség? Pécs egyik legjobbnevü cukrászdája volt valaha...

    Az Egerszegit nagyon szeretem, mindig nagyon friss és elég igényes a süteményük, és idöröl-idöre változik a kínálat is. Úgy tünik, hogy lassan leszoknak a kirschtorta/fekete erdei meggytorta/tejszínes meggy/ mániájukról. A minöség szerintem akkor kapott újabb lendületet amikor bezárták a Bajcsy Zsilinszky úti nem túl sikkes üzletüket. A fagyijuk viszont mindig is finom volt!

    Sokan a Magda cukrászdára esküsznek (Köztársaság tér mellett) de ott is pultnál rendelös-pénztárnál blokkolós rendszer van. A sütemények nem az én zsánereim, kicsit egyenízüek, túl sok a durván tejszínes, viszont ök árulják a legfinomabb gesztenyeszívet! :O)

    Nagyon hiányzik Pécsett egy igazán jó cukrászda...

    VálaszTörlés
  2. Szia! A középiskolás években még nagyon szerettem a Mecseket (a retro feeling ellenére), nem tudtam, hogy azóta ennyire lerobbant a színvonal. Köszönöm az infókat:)

    VálaszTörlés
  3. A süteményekről annyit hogy sose volt friss.....az egy hetes lejárt szavatosságú tiramisu utánzatot összegyúrják a többi el nem adott süteménnyel leöntik csokimázzal és íme kész a rumos golyó.....a sütemények elkészítési modjáról inkább nem beszélnék....egy régi bennfenntes

    VálaszTörlés
  4. Most jártunk a palma nouvába.Megújult a süteményválaszték.Különleges és nagyon friss és finom sütijeik vannak.Mi ismerjük az összes cukit Pécsett, nekünk, ínyenceknek most ez jött be legjobban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly