2009. augusztus 10., hétfő

Töltelék

Mivel KáeM nem szereti, nem készítettem még. Most is Anyu tollával ékeskedem. Ő készítette egy korábbi látogatásunkkor, én elhoztam jól lefagyasztottam és most remek kísérője lett a rántott szeletnek, ami igazából a vasárnapi vacsora terv volt, de csak ma készült el. Nálunk otthon elég gyakran volt és én nagyon szerettem. Általában nem töltöttük semmibe, csak úgy ettük a rántott hús mellé, de felhasználható csirkecombhoz a bőr alá töltve, egész csirkébe a teljes üreget megtöltve, vagy akár zsírozott tepsibe simítva egyben összesütve, kockára vágva (vigyázat, nem szabad túl szárazra sütni). Az elkészítése nem gyors, munka és időigényes, de szerintem megéri a fáradozást.

Töltelék/Anyukám

Hozzávalók: 4 csirke zúza, 4 csirke szív, 4 csirkemáj, 8 tojás, 1 kis fej hagyma, zöldségzöldje, 3 zsömle (vagy annak megfelelő kenyér), só, bors

A csirke zúzát és a szívet vízben puhára főzzük. Mikor már majdnem kész, akkor beletesszük a májat is (ez nagyon gyorsan megfő, ezért kell neki sokkal kevesebb idő). A vízből kiszedjük a belsőségeket, és utána 6 tojást jó keményre főzünk benne. A kis fej hagymát kevés olajon üvegesre pirítjuk, mikor kész hozzáadjuk a petrezselyemzöldet is és azt is átpirítjuk. Közben vízbe áztatjuk a 3 zsömlének megfelelő mennyiségű kenyeret, jól kicsavarjuk és ezt is megforgatjuk a hagymás olajon. Ezután lehúzzuk a tűzről. A belsőségeket, tojássárgáját ledaráljuk, vagy apró kockára vágjuk, a fehérjét viszont mindenképpen apróra kockázzuk, mert így jobban mutat majd a kész töltelékben. Minden hozzávalót beledobunk a hagymás kenyér mellé, sózzuk, borsozzuk és két nyers tojást hozzáadva összeforraljuk…folyamatosan kell keverni, mert könnyen odakap és nem szabad túl szárazra sütni, éppen csak annyira, hogy a tojás ne maradjon nyers. Természetesen, ha töltünk vele valamit, akkor a nyerstojással csak összeforgatjuk és majd a megtöltött hússal együtt készre sül ez is. Ha tepsibe tesszük akkor is ugyanígy járunk el. Ha a csirkemellet nem kirántjuk, vagy van lehulló darab, akkor az is belekerülhet.



1 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon finom töltelék!!!
    Nálunk a nagyim csirkecomb bőre alá töltötte és a tepsibe is került..Hmmmm, nagyon jó volt!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly