2009. augusztus 1., szombat

Zöldbableves

Bevallom gyerekkoromban, aztán a főiskolai évek alatt és röviddel utána álmomban sem gondoltam, hogy pont a levesek miatt fogom anyut zaklatni telefonon, hogy melyiket hogyan készíti (a többi ételféleség esetében általában ő zaklat engem…s minden alkalommal újra el tud csodálkozni rajta, hogy kívülről tudom a receptet…pedig ő is tudja, amiket én kérdezek). Mégis így lett…bár lassan a levesrepertoár végére érünk…apu levesben sem szereti a különlegességet, így itt is meg van a 8-10 jól bevált darab. Ezúttal a zöldbab levesre esett a választásom, amire anyu megkérdezte, hogy vendégetek lesz, hogy levest főzöl…netán beteg vagy kislányom, mert gyereknek nem igazán szeretted. Hát egyik sem, csak megláttam a szép zöldbabot a zöldségesnél és tudtam, hogy leves lesz belőle, s hozzá nagyon jól is sikerült:)

Zöldbableves

Hozzávalók: 30 dkg zsenge vajbab (igen, felénk ez a zöldbab…meg ahogy másoknál olvastam, általánosságban Magyarországon), csombor (borsikafű), petrezselyem, 1 kis krumpli, 1 tk olaj, 1 ek liszt, kevés pirospaprika, egy pici hagyma, 1 kis gerezd fokhagyma, 1 nagy ek tejföl

A babot megtisztítjuk, feldaraboljuk, majd feltesszük főni. Sózzuk, teatojásban hozzáadjuk a petrezselymet, csombort, illetve egy kis krumplit apró kockára vágva. Puhára főzzük a zöldségeket. Majd kevés olajon megdínszteljük az egészen apróra vágott hagymát és fokhagymát (én a késes robotgéppel, szinte pépesre aprítottam), majd adunk hozzá kevés lisztet és átpirítjuk, ahogy a pirospaprikával is. Ekkor adjuk hozzá a tejfölt, majd a levesből néhány kanálnyit. Ezután besűrítjük vele a levest és átforraljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly