2009. június 18., csütörtök

Kovászos uborka

Anyu jól sikerült változatán felbuzdulva gondoltam én is csinálok. Be is szereztem minden hozzávalót, össze is állítottam, amikor leesett, hogy jaaa kenyér az nincs itthon. Sebaj, gondoltam a szomszéd nénitől kunyerálok egy csücsköt, igen ám, de nem volt otthon, így kénytelen voltam leteperni a boltba. Vettem 1 db zsömlét…nem kellett más, hiszen a kiflim már be volt gyúrva. Furán nézett kicsit az eladólány, de sebaj. Én meg paráztam, hogy zsömlével nem is lesz jó az ubi, de jó lett:)


Kaporral és egész fokhagymával kibéleljük a dunsztos üveg alját, majd annyi kanál sóból, ahány literes az üveg és megfelelő mennyiségű vízből elkészítjük az öntetet. Az uborkát megmossuk és beirdalva az üvegbe helyezzük. Leöntjük az öntettel, tetejére egy gézlapot fektetünk, majd egy kenyér csücskét rátéve napon érleljük pár napig. Ha megértett, akkor a kenyércsücskét a gézzel leszedjük és hűtőben tároljuk.

Én most a kenyér helyett egy fél zsemlét tettem rá, géz nélkül, mert nem találtam itthon. 4 nap alatt megérett (félárnyékban a lakás ablakában) és majdnem olyan finom lett, mint anyué:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly