2009. június 28., vasárnap

Vajas kifli

Limara receptje természetesen. Nálam sem maradhatott ki. Három dolgot változtattam. Aszkorbin sav helyett, egy kis kanál gyenge ecet került bele, nem tettem bele burgonyapelyhet (egyébként azért nem, mert fogalmam sincs hol lehet beszerezni…valaki esetleg?) és nem főztem elő a kifliket. Nem tudom, úgy milyen lett volna, de így tökéletes volt. Nagyon klassz volt, hogy sk meleg kiflit reggeliztünk...egyébként Pótnagymamám (apukém legidősebb nővére) sárgabaracklekvárjával.

Vajas kifli (fél adag – 8 kisebb kiflihez)

Hozzávalók: 1,5 dl tej, 1 kk. Só, 1 kk ecet, 1 tk. cukor, 30 dkg BL 80 liszt, 5 dkg vaj, fél csomag szárított élesztő

A vaj kivételével összedolgoztam a hozzávalókat, majd kis adagokban a vajat is hozzágyúrtam. A tésztát hagytam duplájára kelni, majd kör alakúra sodortam, nyolc felé vágtam és kifliket formáztam. 200 fokra melegítettem a sütőt és betoltam a vízzel lekent kifliket. 15 perc alatt megsültek. Még forrón ismét megkentem vízzel. Aztán szinte azonnal felfaltuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly