2009. június 18., csütörtök

Sajtos tallér 2.0

A számos nagynéném mellett azt gondolhatná a laikus, hogy egyszerű dolgom van, hiszen – annak ellenére, hogy nagymamáim csak rövid ideig kísérhették figyelemmel életemet (egyikük akkor halt meg, amikor egy éves voltam, másikuk akkor, amikor 11) – mindig van kitől megkérdezni a recepteket. Na ja…csak hogy vannak családi receptek, mint a töltött káposzta, vagy a sajtos tallér…ezen akár összeveszni is képesek, hogy kié a finomabb, pedig általában apróságokban különböznek és mindegyiké nagyon finom. A sajtos tallérnál konszezusra jutottak, anyukám és két testvére kikisérletezték a tutit…csak éppen elfelejtették leírni:P Így mikor megvettem az ostyasütőt és felhívtam anyut, hogy adja meg a receptet, akkor elmondta azt, ami már itt megtalálható, de mondta, hogy már nem az a tuti, hanem mindjárt megkérdezi, nos a lényeg, hogy még két további receptet kaptam a két másik kísérletezőtől. Az anyufélét nem próbáltam még ki. A másik kettőt most már igen. (Sajtos tallér 1.0)


Sajtos tallér 2.0
Hozzávalók: 35 dkg liszt, 12 dkg reszelt sajt, 5 ek étolaj, 1 tojás, 1 dl tejföl, 1 kk só, 1 kk szódabikarbóna
A hozzávalókat összegyúrjuk és folpackal letakarva hűtőbe tesszük. Majd ostyasütőben kisütjük.

Ezek után már csak az a problémám, hogy a hétvégén vendégségbe megyünk és nekem mind a két fajta tallér nagyon ízlett, és nem tudom eldönteni, hogy melyiket készítsem:) Azt hiszem a tojás nélküli változat lesz a nyerő, kevesebb zsiradékkal…szóval még mindig lesz majd ilyen bejegyzés:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly