2009. június 14., vasárnap

Gyors padlizsánkrém

Pénteken reggel a zöldségesnél meseszép magyar (rajta volt a termelő névjegye) padlizsánok mosolyogtak rám. Egy méretesebb darabot vettem, mert olyan régen ettünk padlizsánkrémet. Most egy gyorsított változatot próbáltam ki. Nem a sütőben sült egyben a padlizsán, viszont kicsit elsóztam. Maradok szerintem ennél a módszernél, csak jobban fogok figyelni a sózásra, mert a végeredmény isteni krémes lett.



Gyors padlizsánkrém

Hozzávalók: 1 nagyobb padlizsán (kb. fél kiló), 1 kisebb fej vöröshagyma, 1 nagyobb gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors, olívaolaj

A padlizsánt nagyon vékonyan meghámozom, majd vékony szeletekre vágom. Besóztam és egy szűrőbe tettem a szeleteket. Amíg álltak, megtisztítottam a hagymákat és előkészítettem a többi hozzávalót. Mikor már úgy gondoltam, hogy eléggé be vannak sózva a szelet, papírtörlővel egyenként áttöröltem őket, majd egy serpenyőben olívaolajjal alaposan bespriccelve (éljen az olajspray…köszi Mami:)) puhára sütöttem a szeleteket. Ezután minden hozzávaló ment a késes robotnak, aki homogén krémessé keverte nekem őket. (A hagymákat kicsit előaprítottam, amíg sült a padlizsán) Kis tálba tettem és behűtöttem. KáeM így natúrnak ette, én ezt is turbóztam egy kevés majonézzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly