2009. június 6., szombat

Mentás cukor szirup

Nem ma készült, de hát állnia kellett, ezért jön csak most:) Az álldogálás alatti állapotot inkább hagyjuk. Limonádéhoz készítettem, mert nagyon szeretem a limonádét, nyáron ha étteremben járunk és lehet kapni, akkor mindig azt kérek. Otthon mindig az volt a gondom, hogy a cukor bazi nehezen olvadt a hideg vízben, a limonádéba meg kell cukor, ha nincs benne cukor az citromos víz, azt is szeretem, de az nem limonádé. S miután a bowlingozás alkalmával ismét isteni finom (mellesleg vérnarancsos) limonádét ittam, végre vettem a bátorságot, hogy megkérdezzem hogyan készítik. Csak részben lettem okosabb, az alábbi cukor sziruppal, mert hogy az említett vérnarancsos limonádéhoz a vérnarancsrészt is sűrítmény adja, de hát annak beszerzési helye, vagy elkészítési módja titok maradt.



Mentás cukor szirup

0,5 kg barnacukrot 0,7 dl vízben lassú tűzön felforraltam. Közben KáeM néhány kanál vízzel összeturmixolt egy nagy csokor mentát. A mentát egy alaposan kimosott dunsztosüvegbe tettem és ráöntöttem a forró szirupot. Időnként átkevergettem, s miután kihűlt két napra hűtőbe tettem. Ezután leszűrtem és a hűtőben tartom a felhasználásig.

Én a különleges íze miatt választottam barna cukrot, természetesen sima fehér cukorból is elkészíthető, akkor „barátságosabb” a színe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly