2009. május 18., hétfő

Joghurtos csirkemell petrezselymes krumplival

Ma kétfelét is készítettem vacsorára, ugyanis KáeM tőle szokatlan módon rendelt. Konkrétan cigánypecsenyét, s ettől az sem tántorította el, hogy csirkemell várt felhasználásra. A joghurtos csirkét már tegnap beterveztem, ahogy a petrezselymes krumplit is, de hát tegnap házon kívűl ettünk, így mára maradtak. Így viszont átszaladtam a munkahelyemhez közeli zöldségeshez, hogy ne a saját kis zsenge perezselymemet tartoljam le, már most.
Beszélgettünk is kicsit a sráccal, aki minden alkalommal nagyon segítőkész és kedves. Most éppen arról, hogy mennyire megdöbbentő számára, hogy szinte divat lett nem főzni, hogy mindeki a félkész mirelit ételeket keresi még nála is. Meséltem neki, hogy ez számomra is megdöbbentő, már előző munkahelyemen is az volt, de ott több egyedülálló srác is volt, így elfogadtam, hogy az éttermet választják. Jelenlegi munkahelyemen fele fiú fele lány az arány, s a fiúk is majdnem mind nősek, többeknél a feleség otthon a gyerekekkel, s ennek ellenére a 25 fős csapatból mindössze hárman viszünk rendszeresen otthon főzött ebédet, ami szerintem elszomorító:( Bevallom nagyon nehéz elfogadnom, hogy a gyerek(ek) mellett annyira nincs ideje egy asszonynak, hogy egy főzeléket összedobjon a férjének...inkább rendelik :( Nem tudom elképzelni, hogy ne főzzek, s most nem csak a gasztromán beszél belőlem, hanem egy olyan lány, akinek az anyukája hajnali 4-kor kelt és este 6-ig némi ebédszünettel megszakítva folyamatosan dolgozott, de mégis szakított rá időt, hogy megfőzze az ebédet, vagy segítsen nekem megfőzni azt. Na mindegy, nem én vagyok az első gasztroblogger aki ezen filozofál, s biztosan nem is az utolsó, mindenesetre én igyekszem megváltani a világot.

Szóval a vacsora:
Joghurtos csirkemell
Hozzávalók: 4 szelet csirkemell, 1 pohár natúr joghurt, fél dl tej, 1 gerezd fokhagyma, só, színes bors, 4 szelet cheddar sajt
Elkészítés: A csirkemell szeleteket enyhén megkloffoljuk, majd kiolajozott jénai tálba fektetjük. Ezután ráhelyezzük a sajt szeleteket. A joghurtot kikeverjük a tejjel és a fűszerekkel, majd ráöntjük a sajttal betakart húsra. 200 fokra előmelegített sütőbe toltam és 25 perc alatt készre sütöttem. Petrezselymes burgonyával és paradicsom salátával ettem.


Petrezselymes burgonya
Az (új) burgonyát héjában megfőzzük (igen, az új krumplit is), majd meghámozzuk és karikára vágjuk. A petrezselymet összeaprítjuk és kevés olajon kicsit megforgatjuk, ezután a krumplit is hozzáadjuk, sózzuk és óvatosan összekeverjük. Rázogatva – hogy ne törjön nagyon össze - kicsit megpirítjuk.
S íme a csirkemellből készült cigánypecsenye:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly