2009. május 21., csütörtök

Motorosruha tisztítása

A kereső kifejezések között találtam több motoros témára vonatkozót is. Most a mátrai kirándulás alatt összeszedett bogármennyiség jó kiindulás volt arra, hogy végre rászánjam magam és kimossam a ruhámat. A hozzávaló mosószert, már akkor megvettük amikor a ruhát.


A mosás maga azzal indult, hogy kiszedtem a protektorokat a ruhából. Ezután ment a ruha a mosógépbe. A mosószeres doboz leírása szerint a kabáthoz és nadrághoz összesen 3 kupaknyi mosószert tettem, aminek az illata nagyon hasonló a magyar WU2 samponéhoz, sőt színe is. 30 fokon (ahogy a bevarrt címke rendelte) indítottam egy normál programot a gépen. Öblítőt is kapott, hogy jó illata legyen, bár a végére inkább csak a mosószer illatát lehetett érezni. Bevallom kicsit féltem, hogy a mosógép hogyan fog reagálni a nagy és viszonylag kemény anyagú ruhára, de jól vette az akadályt.

Mikor elkészült, akkor vállfára akasztottuk és vártunk, hogy megszáradjon. Aztán visszaügyeskedtem a protektorokat – ez volt az egész mosás legnehezebb része. Az elpakolás előtti utolsó lépés az impregnálás volt, amit direkt cordura ruhákhoz kifejlesztett impregnáló spray-vel ejtettünk meg.


A bőrruha tisztítása kicsit másként zajlik. KáeM reszortja én még sosem csináltam, de láttam, hogy csinálja. Első körben nedves ruhával áttörli a ruhát, majd vár egy kicsit, hogy megszáradjon (eleve nem lesz nagyon vizes). Ekkor jön a bőrápoló krém, ezzel szépen átkeni az egész ruhát, ami nem csak a tisztaság, a vízlepergetés és az állagmegóvás miatt fontos, hanem azért is, hogy megmaradjon az anyag rugalmassága (ennek igazából, csak esésnél van jelentősége, de ott nagy). Vállfára akasztva várja a ruha, hogy beszívódjon az ápolószer, majd ismét bekerül a szekrénybe. A bőrhöz is van speciális impregnáló spray-nk, de az ápolószer is elég szokott lenni.

A képek és a termékek: Louis motorosbolt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly