Budapest – Mátraháza – Galyatető – Kékestető – Budapest
1 nap kb. 220 km
Magyarországon belül sok szép és kellemes célpont van, azonban abból már kevesebb, amely motoros szemszögből is kihívásokat illetve élményt nyújt. Ezen kevés helyek egyike a Mátra, amelyet most egynapos célpontnak választottunk.
Mivel az időt nem célszerű az oda-vissza úttal pazarolni, ezért gyorsan és biztonságosan meg lehet tenni az út nagy részét autópályán (M3). Gyöngyösi leágazónál kell lehajtani, majd a 3-as főúton Gyöngyös belvárosáig menni. A 3-as főút az autópályától a városig 2x2 sávos és gyorsforgalmi útnak van nyilvánítva, de az útminősége gyatra, úgyhogy csak mérsékelten lehet rajta haladni. A belvárosban balra kanyarodva kezdődik a 24-es főút, amely már egyenesen a Mátrába visz fel. Ha fogytán van az üzemanyag, még érdemes a városban tankolni, mert fentebb mi már nem futottunk bele egy darab benzinkútba sem.
Tovább haladva egy nagyon szép, és kanyargós-szerpentines út következik, melynek kanyarjai évente sok-sok életet követelnek, ezért már a hegymenet elején az alábbi figyelmeztető tábla hívja fel a figyelmet a fokozott óvatosságra.
Az útminőség kritikán aluli, úgyhogy én inkább élmény motorozásra javasolnám, nem kanyarvadászatra, különösen mert sok a kóbor gyalogos, biciklis, és az út menti növényzet is gyakran belóg a kanyarokba. (és sajnos sokszor belóg a kanyarba a szembejövő autós/motoros/kamionos is, aki átsodródik egy rosszul számított ív miatt).
Mátraházára felérve egy elég széles parkoló rész található, a szokásos lángosos/könyöklős büfékkel. Itt érdemes kicsit megállni, mert több túraútvonal is indul a parkoló jobb oldalán az erőd fele, és csodálatos erdős élővilág van.
Tovább haladva a 24-esen, még a településen belül jobbra fordulva lehet feljutni Magyarország legmagasabb pontjára a Kékestetőre. És itt még jobban hangsúlyoznám az előbbieket az óvatossággal kapcsolatosan, mert ez igazi szerpentin és rendkívül meredeken vezet felfele az aszfalt(os) csík. Az út egy lakókocsival megerősített idős bácsiban végződik, aki a helyi parkoló őrt hivatott megtestesíteni, de a motorosokat szerény 0 Ft-os kedvezményes díjjal be is engedi.
A hegy tetején található egy motoros emlékhely, amely az elhunyt motorosoknak kíván emléket állítani.
Ha visszaértünk a főútra, a 24-es úton jobbra fordulva pár kilométer múlva egy baloldali mellékút visz fel Galyatetőre, illetve ha további kanyargást szeretnénk akkor Parádsasvár fele még egy igazi hullámvasút szerű út vár ránk.
Költségekben nálunk nem egészen 1 tank benzin fogyott el hazáig (kb. 5500 Ft) egy 4 napos motoros matrica (765 Ft), és az ebéd 2 főre (3500 Ft).
És persze mind ehhez hozzá kell számolni egy komplett ruha és motor mosást, mert mire hazaértünk, Noét megszégyenítő módon gyűjtöttünk be mindenféle bogárból 1-2 ezer példányt a bukón/ruhán/motoron.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.