2009. február 17., kedd

Túrós pogácsa Anyósom után szabadon

Azért, mert ódákat zengett róla, meg azért, mert én eddig még nem csináltam kelt túrós pogit, meg azért is, mert imádom a pogácsát. Nála, így nézett ki. Ehhez képest az én változatom:



Túrós pogácsa anyósom módra
Hozzávalók: 2 dkg élesztő, egy merőkanálnyi langyos tej, 30 dkg túró (félzsíros zacskós fajtából), 35 dkg liszt, 1 tk. Só, némi frissen őrölt bors, 1 tojás (2/3a a tésztába, 1/3a a kenéshez)
A langyos tejben felfuttattam az élesztőt, majd a többi hozzávalóval tésztát dagasztottam. Meleg helyre tettem, amíg duplájára kelt. Ezután lisztezett deszkára tettem, kinyújtottam, és harmadolva meghajtogattam. Kétszer ismételtem a hajtogatás. Majd újjnyi vastagra sodortam, rácsoztam, közepes méretűre szaggattam, kentem és szezámmaggal szórtam. Végül zsírozott tepsiben (kétszer próbálkoztam már a sütőpapíron sütéssel, egyszer a pogácsáim ragadtak oda, egyszer pedig a kenyeremről nem tudtam lehúzni, azóta nem vagyunk barátok, csak piskóta és egyéb kevert tészták esetében, de ilyenkor sem nagyon, inkább mosogatok) előmelegített sütőben (200 fok légkeverés) 20 perc alatt pirosra sütöttem.

Másnapra is puha maradt mind a négy darab, amit meghagytunk;) Pedig nem voltak bezacskózva sem.

Ilyen - vonatos -  formában is készülhet...a gyerekek kedvére:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly