2009. február 25., szerda

Müncheni saláta

Na nem kell semmi puccosra gondolni, a nevet is én találtam ki, lehetett volna színes vitaminsaláta is, de nem az lett, mert: Anyukám egy ideig dolgozott külhonban. Az egyik kedves munkaadójának volt a kedvenc salátája. Azóta is szeretett a családban, mióta anyu megszerezte a „titkos” receptet. Most én is elkészítettem.


Müncheni saláta
Hozzávalók: 1 fej jégsaláta (Eisberg), 1 közepes lila hagyma, 2 kisebb sárgarépa, 1 uborka, 1 paprika
A hagymát fél karikára vágom, a sárgarépát a sajt reszelőn lereszelem, a paprikát vékony karikákra vágom, majd mindent alaposan lesózok. Amíg áll, addig a uborkát legyalulom (lehet ez is fél karika), majd azt is hozzáadom. Amíg levet engednek addig alaposan megmosom a salátát, és ízlésemnek megfelelően összedarabolom…én szálasra vágtam. A többi zöldséghez adom, jól összeforgatom. Ezután ecettel és cukorral ízesítem. Ha túl sósnak ítéljük, akkor az ízesítés előtt kicsavarhatjuk a zöldségeket.

Elárulom, hogy nem igazán szeretem a joghurtos saláta önteteket. A SALÁTA csupa nagybetűvel a tejfölös uborkasaláta, amúgy inkább az ecetes enyhén cukros (vagy teljesen cukormentes) változatra esküszöm. Elvétve esetleg majonézesen, mondjuk francia-, kukorica – esetleg krumpli saláta, de ezek nagyon ritkán. A fentit pedig nagyon jó szívvel ajánlom azoknak is, akik - mint én - nem szeretik nyersen a sárgarépát, mert nem igazán lehet kiérezni belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly