2009. február 12., csütörtök

Chilis bab


A kollégiumi években, sőt még utána is sokáig zacskós verzióból készítettem, ahogy a spagettit és a lasagne-t is. Aztán rájöttem, hogy ugyan annyi energia és ráfordítás kell a zacskó nélküli változathoz, de ez százszor finomabb. A recept úgy jött létre, hogy nézegettem sokat a neten, majd kidolgoztam a saját üdvözítő változatot.


Chilis bab
25 dkg darált sertéshús, 1 közepes hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 doboz hámozott paradicsom, 1 kis vörösbab-konzerv, fél kukorica konzerv (vagy egy kicsi), frissen őrölt színes bors, 1 csipet őrölt fahéj, só, chili por és néhány chili karika, kevés oregano
Kevés zsiradékon megdinszteljük az apróra vágott hagymát és a zúzott fokhagymát. Ezután rádobjuk a húst és fehéredésig pirítjuk. Amikor kifehéredett hozzáadjuk a konzerveket, fűszerezzük és alaposan összefőzzük. Kóstoljuk és esetleg utánízesítjük. Tortilla chips illik hozzá, de mi rösztivel (krumplipacsa) kedveljük legjobban.

/Addig ügyeskedtem a hozzávalós képen, míg a fokhagyma lemaradt…sebaj, a receptben benne van;)/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly