2009. február 25., szerda

Lopkodunk…én most Mirelletől

Mirelle nagyon érdekes témát vetett fel, egy levél kapcsán, amit kapott. A kommentelők tökéletesen megfogalmazták az én véleményemet is, de azért itt is megörökítem:


Azt szokták mondani, hogy ha valahol két nő találkozik, akkor néhány felületes téma után, rögtön a főzésre és a receptekre térnek rá. Én ezt kibővíteném annyival, hogy a főzni szerető pasikkal is így van. Ha ebből a szemszögből nézzük minden recept lopott, hiszen mindegyiket inspirálja egy másik recept, ami adott esetben egy blogon jelent meg. Aki része ennek a gasztroblogos „társadalomnak” úgy vélem, azért része, hogy ötleteket merítsen, trükköket, tippeket lessen el, hogy recepteket „lopjon”. Amíg a forrás megjelölésre kerül nincs ezzel semmi gond. Sőt még azt is megkockáztatom, hogy ha némileg átalakítja az alkotó a „lopott” receptet és saját képével, sajátjaként tünteti fel azzal sincs semmi baj, hiszen az már valóban a sajátja, ugyan egy másik által inspirálva. De nyilván nem emlékezhet az ember mindig arra, hogy miről/honnan/kitől jutott eszébe, amit alkotott.

Én bevallom még attól tudok falra mászni, mikor a kedves kommentelő lelkesen magyarázza, hogy mit ne tegyek, helyette pedig mit igen…nos nyílván azért került postolásra úgy a recept ahogy, mert nekünk úgy felelt meg, ha meg nem, akkor azt is megszoktam írni (ld. Háromsajtos padlizsán)

Na de elég is ennyi erről a témáról, inkább hozom a tegnapi vacsit, ami természetesen lopott…bár erre csak később jöttem rá;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly