2010. december 11., szombat

Padlizsánkrém – A tökéletes


Legalábbis számunkra ez lett akutálisan a kedvenc változat. A Rosinanteban többször kóstolt verzió ihlette. Így – annak ellenére, hogy KáeM nem nagy majonéz rajongó – egy majonézes verzió lett a tuti befutó.



Padlizsánkrém
2 kisebb padlizsán (60 dkg) (CH 2,88g)
1 kis fej vöröshagyma (7 dkg) (CH 5,8g)
3 gerezd fokhagyma (1,5 dkg) (CH 3,9g)
só, bors (CH 0,0g)
3 ek majonéz (45 g) (CH 2,3g)

A padlizsánt megmostam és néhány helyen hústűvel megszúrkáltam, majd 200 fokos légkeverésel turbózott sütőbe toltam és 30 perc alatt puhára sütöttem. Ezután KáeM szűrőbe ügyeskedte a belsejét...majd hagytam lecsöpögni. Közben megtisztítottam a hagymákat és aprítógépbe tettem, ment utána a lecsöpögött padlizsán is, só és némi frissen őrölt bors, majd összekrémesítettem. Végül pedig hozzáaadva a majonézt is tovább krémesítettem. Hűtőben állt kicsit, hogy összeérjenek az ízek. Utána friss meleg graham zsömlével vacsoráztunk belőle.

Összesen 3 étkezés alatt sikerült elfogyasztani a fenti mennyiséget (CH 14,88g). Tehát egy adag kb. 5 g szénhidrátot tartalmaz.
A Graham zsemlénél a recept ugyanaz, mint a kiflinél volt, csak próbáltam zsemlét formázni. Nem jártam túl nagy sikerrel...szépek voltak mikor betettem őket a sütőbe, de aztán megrepedtek. 8 zsömlém lett, így ezúttal 45,3 g szénhidrát volt egy darab.

Egy zsemlét ettem meg egy vacsorára, de még így is jócskán túlléptem a vacsorára fogyasztandó szénhidrát mennyiséget. Hiszen összesen 50,3 g-ot ettem meg...bár nem lettek tökéletesen egyformák a zsemlék és én egy kisebbet választottam;)

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly