2010. december 12., vasárnap

Csontleves


Avagy a szegények/takarékosak húslevese. Már felkerült több verzióban, most inzulinrezisztencia szempontjából vizsgálva nézzük a pontos mértékeket. Hogy mivel is kell számolni a végén, annak utánakérdeztem a dietetikusnál. Azt a választ kaptam, hogy amit csak az íze kedvéért főzünk bele, azzal nem kell számolni, mert nem fő bele a szénhidráttartalom. Tehát itt a mi esetünkben a kész levesnél csak a sárgarépával és az utólag belefőzött tésztával számoltam.



Csontleves
Hozzávalók:
1,6 kg sertés csont (volt rajta valamennyi hús is azért még)
6 dkg hagyma
7 dkg zeller
25 dkg sárgarépa
11 dkg zöldséggyökér
2 db chili paprika
26 szem tarka bors
5 szem szefűbors
1 marék petrezselyemzöld
1 tenyérnyi levél lestyán

A csontokat megmostam, majd felöntöttem vízzel és feltettem főni. Mikor elkezdett habzani szűrővel szedtem a habot, majd beledobtam a borsokat, a hagymát, a chilit, a petrezselymet és lestyánt, sózat és alacsonyabb fokozatra kapcsolva egy órát főztem. Ezután került bele a többi zöldség. Addig főztem, amíg minden puha nem lett, nálam ez egy bő fél óra volt gyöngyöző főzés mellett. Ekkor leszűrtem, a csontról szedtem a húst, a sárgarépát felszeleteltem. A leszűrt leves felébe beledobtam 5 dkg (két jó marék) cérnametéltet és puhára főztem. A szeletelt sárgarépára mertem és tálaltam.

A teljes leves 8 adag lett. A répát viszont csak 6 felé osztottam. A tészta nagymama féle házi cérnametélt, ehhez egy bolti igényesebb változatról csentem szénhidrátértéket. Szóval akkor egy adag répás és tésztás leves 12,1 g szénhidrátot, míg egy adag csak tésztás leves 8,7 g szénhidrátot tartalmaz.

Összességében a mai ebédem a Tóalmási rakott hússal 41,1g szénhidrátot tartalmazott, ami nem 50, de mivel ma mézzel ízesített teát iszogatok, így úgy gondolom, hogy összességében jó vagyok:)

/A kép nem ma készült. Természetesen vannak terveim a hússal is;)/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly