2010. december 18., szombat

Dzsingiszkán szósz...vagy valami olyasmi


KáeM nagyon kedveli a BelFritben kaphato dzsingiskán szószt. Ennek alapja a Szamuráj szósz, amiről egy belga oldalon azt találtam, hogy tulajdonképpen majonéz és sambal oelek 3:1 arányú keveréke (ezt még az én hihehetetlen és főleg nem létező belga nyelvtudásommal is meg tudtam fejteni. Rákerestem a sambal oelekre, arra jutottam, hogy ez tulajdonképpen egy chili paszta. Nos ilyen pontosan nem volt itthon, de fokhagymás chili szósz igen, hát azzal alkottam.


Dzsingiszkán szósz
Hozzávalók:
3 tk majonéz (CH 1,5g)
1 tk fokhagymás chili szósz (CH 2,8g)
1 kk csípős Piros Arany (CH 0,0g)
1 tk apróra vágott vöröshagyma (CH 0,8g)
1 csipet szárított petrezselyem (CH 0,0g)
A majonézt a chili szósszal és a Piros Arannyal simára kevertem, majd tetejére szórtam a vöröshagymát és a petrezselymet.

Valójában a BelFritben az alap szamuráj szószhoz még plusz majonézt is szoktak keverni és úgy kerül rá a hagyma és a petrezselyem, de azért így sem volt rossz KáeM szerint.
A fenti adag kér szelet rántott sajthoz és 2 közepes méretű krumpliból készült hasábburbonyához tökéletesen elégnek bizonyult. A szénhidrátot tekintve 5,1 g, persze házi majonézből ez jelentősen kevesebb lenne.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly