2010. december 17., péntek

Mandarin likőr


A tavalyi karácsonyi Stahl magazinban jelent meg az ihlető recept. S mivel jó páran voltak/vannak olyanok az ismeretségi körben, akinek sk ajándékot szerettem volna adni, hát ezzel megoldódott (Aki még nem kapta meg, az kérem, hogy jól lepődjön majd meg az átadáskor;)). Jól átdolgoztam az ott megjelent receptet, de az alábbi verzió nagyon finom lett.


Mandarin likőr
Hozzávalók:
8 szem mandarin (kb 40 dkg) (CH 39,2g)
6 mandarin héja (CH 0,0g)
10 szem szegűszeg (CH 0,0g)
1 tk koriander mag (CH 0,0g)
1 vaníliarúd (CH 0,0g)
3 dl vodka (CH 0,0g)
50 dkg cukor (CH 499,5g)
0,5 l víz (CH 0,0g)
A mandarinokat alaposan megmostam, majd kettőnek kicsvartam a levét. A többibe szegfűszeget szurkáltam. Az üveg aljára (IKEA nagy zárható üvege) mentek a fűszerek, a vanlíliarúd félbevágva, a koriander mag, majd erre került a 6 mandarin héja (vékonyan kell pucolni, hogy a lehető legkevesebb fehér rész kerüljön bele), jöttek az egész mandarinok, majd a két kifacsart is. Ráöntöttem a vodkát és a szirupot, majd lezárva szobahőmérsékleten két hetet érni hagytam. Ezután apró lyukú szűrőn átszűrtem, úgy hogy az egész mandarinok levét is alaposan kicsavartam és üvegekbe (mi a KIKA-ban vettük  ezeket a fél literes üvegeket, de a Metroban is kaphatóak ugyanolyan áron) töltöttem. A fenti adagból 1,5 liternyi likör keletkezett. Ezt hideg helyen tároltam az átadásig.

A cimkére az alábbi szöveg került: Mandarin likőr – Hűtőben tárolva az üveg kiürülésig fogyasztható. Az üveg egy pusziért visszaváltható:)


Amióta számolgatom a szénhidrátokat, még nem voltam ennyire meglőve, mint itt. Hiszen ha az alapelvből indulok ki, hogy csak a valóban elfogyasztott étel szénhidráttartalma számít, akkor itt egy csomó mindennel nem kell számolnom. De inkább mindennel számoltam, szóval az alábbi érték erős fenntartásokkal kezelendő. Egy fél literes üveg tehát: 179,6 g. Egy feles pedig: 18 g.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehet, biztos nagyon aromás

    VálaszTörlés
  2. ez tetszik!
    csak az a baj, h anyu próbált előre dolgozni és megpucolta őket... még szerencse, h a héja még megvan... úgyh majd vmit összeütök belőle :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly