2010. december 26., vasárnap

Füstölt sajtos négyszögek

Sós rágcsálni való is tartozik az ünnephez. Idén ennek lett a legnagyobb sikere. Amit mi 24-én este nem ettünk meg, azt Anyósom 25-én délután elrágcsálta.


Füstölt sajtos négyszögek 
Hozzávalók:
25 dkg liszt (CH 190,8g)
10 dkg puha vaj (CH 0,5g)
1,25 dl natúr joghurt (CH 5,8g)
15 dkg reszelt füstölt sajt (CH 2,9g)
só (CH 0,0g)
Tetejére: 1 tojás (CH 0,6g)
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk (nekem BB segített). Ezután két részre vágjuk és vékonyra nyújtjuk, majd derelye vágóval négyszögekre vágjuk. Ezután sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük és 180 fokos sütőben arany színűre sütjük.

A kis kockáim nem lettek éppen egységes méretűek és nem is számoltam meg őket, meg mondjuk a tojást sem használtam fel mind a kenéshez, így hát fogalmam sincs, hogy egy darab mennyi szénhidrátot tartalmaz (a teljes adag  200,6 g). De hozzávetőlegesen 1 kisebb marék 20,1 gramm szénhidrátot tartalmazhat. Ha legközelebb készítem – mert biztosan fogom – akkor ígérem megszámolom pontosan a dolgokat.


Update: vagyis a legközelebb...ezúttal megszámoltam, összesen 145 db kocka sült ki a fenti adagból. Tehát egy kocka 1,4 gramm szénhidrátot tartalmaz.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly