2010. december 13., hétfő

Karácsonyi linzer


Több versenyző is volt az idei linzernek. A diéta miatt nem akartam a szokásosat. Szemirámisznál találtam egy teljesen diétás változatot, Mézigörlnél egy mézes változatot. Aztán végülis egy saját változat mellett döntöttem.



Karácsonyi linzer
Hozzávalók:
25 dkg kenyérliszt  (Abo Mill BL 80) (CH 190,8g)
25 dkg tk rozsliszt (VitaMill RL-190) (CH 184g)
20 dkg margarin (CH 0,8g)
10 dkg nyírfacukor (xilit) (CH 99,8g)
10 dkg barnacukor (CH 97,4g)
2 tojás (CH 1,2g)
4 ek tejföl (CH 3,4g)
2 mk sütőpor (CH 0,0g)
1 ek mézes fűszerkeverék (CH 0,0g)
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk. Legalább egy éjszakát hűtőben pihentetjük a tésztát (jól zárt dobozban akár egy hétig is elpihenget). Majd lisztezett deszkán kisodorjuk, kiszaggatjuk (felét lyukasra, felét telire) és előmelegített sütőben ...perc alatt kisütjük. Rácson hagyjuk kihűlni, majd egy telit megkenünk lekvárral és befedjük egy lyukassal. Fém vagy papír dobozban sokáig eláll.

A tészta maga összesen 577,4 g. Egy 430g-os Diétás sárgabaracklekvárt (CH 120,4g) használtam fel a megtöltéshez. Összesen 124 darab linzert kaptam. Tehát egy darab hozzávetőlegesen 5,6 g szénhidrátot tartalmaz.

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly