2010. december 18., szombat

Gyors kenyérke

A tegnap esti sült hurkához úgy éreztem, hogy nem annyira passzol a tartós graham kenyér, így gyorsan (azért így is 2 órát készült, bár nem kellett az állandó felügyeletem) sütöttem egy kenyérkét. Mennyei lett. Kívül ropogós belül foszlósan puha. Azt hiszem ki fogom kísérletezni a graham változatot is.


Gyors kenyérke
Hozzávalók:
35 dkg kenyérliszt (CH 265,1g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 tk só (CH 0,0g)
csipet aszkorbinsav (CH 0,0g)
1 ek (1 dkg) burgonyapehely (CH 7,1g)
15 g olaj (CH 0,0g)
200 g víz (CH 0,0g)
A hozzávalókat BB dagasztotta, majd letakarva kelt a tészta egy jó fél órát. Ekkor lisztezett deszkára borítottam és átgyúrtam. Megformáztam és sütőzacskóba tettem, a püspökkenyér formába ültettem és egy fél órára a radiátorra tettem. Ezután a zacskóba jó bőven vizet spricceltem, majd lezártam. 220 fokra előmelegített sütőben 20 percet, majd 200 fokra csökkentve további 15 percet sült. Ezután kiszedtem a zacskóból, rácsra tettem és vízzel lespriccelve hagytam kihűlni. (Na azért nem nagyon, csak amíg megsült a hurka...még éppen langyos volt hozzá a kenyérke).

Ha szigorúan nézzük 20 ujjnyi vastag szelet lett belőle, tehát egy szelet 13,6 g szénhidrátot tartalmaz. Ma reggelire is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly