2009. január 23., péntek

Variációk leveles tésztára

Szeretem a leveles tésztát, mert nagyon sokoldalú és mert – ha van talonban – gyorsan lehet vele finomat alkotni. Már mutattam be a blogon leveles tésztás finomságokat sósat és édeset egyaránt, illetve a leveles tészta receptemet is megosztottam. Ahogy KáeM nagymamájának a receptje is debütált a Quiche-el együtt. Azért bevallom mindig lapul egy adag a fagyasztóban, az teljesen változó, hogy bolti, vagy saját készítés. A már bemutatottakon túl jöjjön még két ötlet/recept, amit szoktam belőle készíteni.



Meggyes kifli
Ami inkább csak egy ötlet: a leveles tésztát kisodortam, majd háromszögekre vágtam és betöltöttem egy olyan lekvárral, amiben a gyümölcs jól felismerhető volt, tehát inkább egy egyszer megrottyantott kompót volt. Kiflinek feltekertem, majd tepsibe sorakoztattam őket, végül vízzel lekenve kisütöttem. (A lekvár márkáját sajnos nem tudom megmondani, mert az egész kis üveg elfogyott a kiflikbe és nem írtam fel, viszont azóta vadászom a szomszédos kisboltban, de nincs:() Kitaláltam viszont, hogy legközelebb a meggyes pite tölteléket fogom ebben is kipróbálni: A mirelit meggyet felolvasztom és a saját levében felfőzöm cukorral és fahéjjal, majd kevés vaníliás pudingporral, esetleg étkezési keményítővel besűrítem.



Gesztenyés kifli
Töltelék: egy gesztenye masszát kikevertem annyi tejszínnel, hogy egy kellemesen kenhető krémet kapjak.
A fenti töltelék 16 kiflibe elegendő. Legalábbis a mi ízlésünkkel, miszerint a túl sok töltelék sem jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly