2009. január 10., szombat

Kínaias zöldséges csirke

Ötlet híján lementem a szomszédos kis boltba valami hideg vacsoráért. Hát megláttam a Knorr Szecsuáni mártását. Nem vettem meg, de ihletet adott, mert volt otthon kiolvasztva egy adag csirkemell. Hát vettem egy szép húsos paprikát, meg egy póréhagymát, meg keresgéltem kínai fűszerkeveréket is, de azt nem találtam, szójaszószt viszont igen. Talán, így picit tényleg kínaias a dolog, számomra mindenképpen valami olyan jellegű alakult.


Kínaias zöldséges csirke
Hozzávalók: egy csirkemell, kb. 15 cm póréhagyma, 1 vastag húsú paprika, 1 kis paradicsomkonzerv, zúzott fokhagyma, löttyintésnyi szójaszósz, chili paszta, só, keményítő, olaj
A zöldségeket és a csirkét kb. azonos méretű darabokra aprítom. Közben a wokban felhevítem az olajat. Amin a húst és a zöldségeket hirtelen megpirítom. Fűszerezem: hozzáadtam a paradicsomszósz, a fokhagymát, szójaszószt, a chilit, sót, és egy csipet fahéjat és szegfűszeget is, majd öntöttem alá egy kis vizet, hogy párolódjon egy picit. Éppen csak addig pároltam, amíg a hús megfelelő nem lett, így a hagyma és a paprika még ropogós maradt. Végül egy kevés keményítővel besűrítettem a mártást. Rizzsel tálaltam.

Nem mondom, hogy nem lehet még fejleszteni rajta, de azért nem volt rossz. Arról nem is beszélve, hogy nagyon gyorsan elkészült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly