2009. január 14., szerda

Ostyalapos sütemény

Mivel a tegnapi vacsoránkat már megénekeltem korábban és most sem készült másként, gondoltam jöjjön egy a talonban lévő receptek közül (már nem sok van).


Azt hittem, hogy az alábbi recept a nagynénémtől származik, de kiderült, hogy nem, mert neki egészen más verziója van erre. Még egy gyanúm van egy utcabeli néni, akivel rendszeresen tárgyaltunk süteményekről, de nem vagyok biztos benne, hogy tényleg ő a forrás.

Ostyalap töltelék
Hozzávalók: 30 dkg kristálycukor, 1,5 dl víz, 1 ráma kocka, 25 dkg tejpor, 1 ek holland kakaó, 20 dkg kókuszreszelék vagy darált dió, 1 kis csomag ostyalap (nagyhoz két adag krém kell)
A vízből és cukorból szirupot főzünk, még forrón belekeverjük a rámát, majd ráöntjük a kakaóval elkevert tejporra és kézi robotgéppel alaposan összekeverjük. Ezután betöltjük az ostyalapokba, majd letakarjuk és nehezékkel leszorítjuk. Néhány óra kell neki legalább, de a legjobb ha egy egész napot kap.

Gyerekként nagyon tetszett, hogy ilyen émelyítően édes, most már inkább kevesebb cukorral készítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly