2009. január 18., vasárnap

Csirketokány fürjtojással

Az úgy kezdődött, hogy szombaton a metroban járva belesomfordált a kosarunkba egy csomag fürj tojás, mert én még nem ettem. Viszont ha már van, akkor kellett hozzá egy jó kis recept. Az ihletadót itt találtam, viszont átdolgoztam az itthoni hozzávalók fényében.


Csirketokány fürjtojással
Hozzávalók: 10 db fürjtojás, 1 kis fej hagyma, 1 csirkemellfilé, 1 marék nagy szemű aranymazsola, 2 evőkanál olaj, 2 dl száraz fehérbor, 2 dl tejszín, 1 ek keményítő
Elkészítés: A fürjtojásokat keményre főzzük, meghámozzuk, kettévágjuk – jelzem az egész főzésnek a tojások meghámozása volt a leghosszabb mozzanata. A hagymát megtisztítjuk, fél karikákra vágjuk. A húst megmossuk, csíkokra vágjuk. Felforrósítjuk az olajat, a hagymát megpirítjuk benne. Hozzáadjuk a húst, és tovább pirítjuk. Sóval, borssal és a fehérborral ízesítjük, és addig pároljuk amíg a hús puha nem lesz. Ezután hozzáadjuk a mazsolát a fürjtojásokat, és felöntjük a keményítővel elkevert tejszínnel, végül lassú tűzön 5-10 perc alatt kiforraljuk. Mazsolás rizst kínálunk hozzá.


Mazsolás rizs
Én a rizst mindig a mikróban készítem – ez az egyik dolog amire használjuk a mikrót, a másik a kukoricapattogtatás (de ez titok;)). Egy bögre rizst öntök egy mikrózható tálba, amit egy evőkanál olajjal alaposan átkeverek és 3 percre maximumon köröztetem kicsit. Ezután sózom és két bő bögre vizet öntök rá (kicsit több legyen, mint a rizs duplája), most a víz előtt adtam hozzá mazsolát is. Ezután befedem a tálat és maximumon 5 percet adok neki, majd felezem a teljesítményt és 15 perc alatt puhára párolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly