2009. január 8., csütörtök

Tejfölös tokány

Ma házon kívül vacsoráztunk, de azért miután hazaértünk főztem, hogy holnapra ne maradjunk ebéd nélkül – egyikünk sem rajong a munkahelyi menzáért, és akkor finoman fogalmaztam.
Az alap egy sima sertéscombból készített borsos tokány volt, aztán eszembe jutott, hogy egy kis tejföl nem árthat neki. Ugyan még csak ízesítés ellenőrzésként kóstoltam, nagyon tetszett. Holnap ebédre csomagoltam mind a kettőnknek.


Tejfölös tokány
Hozzávalók: 4 szelet sertés comb, 1 fej vöröshagyma, 1 ek mangalica zsír, 2 gerezd fokhagyma, 1 nagyobb paradicsom, őrölt fekete bors, durvára őrölt színes bors, só, 1 dl fehér bor, 1 ek keményítő és kb. 1,5dl tejföl
Elkészítés: A mangalica zsír megolvasztottam, közben a hagymát apró kockákra vágtam. Amíg a hagyma dinsztelődött felcsíkoztam a húst, majd a hagymához adtam. Sóztam, borsoztam, beletettem a fokhagymát is. Addig pirítottam, amíg a hús levet nem eresztett, ezután hozzáadtam a paradicsomot és a bort. Fedő alatt puhára főztem, végül a keményítős tejföllel behabartam. Tésztával és csemege uborkával fogjuk enni.
A képszerkesztési tudásom fejlesztésért köszönet Balzsamnak:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly