2009. január 21., szerda

Könnyű citromos sütemény

Mivel én kedden esténként Pilatesezem (meg jövő héttől csütörtökön is) KáeM pedig focizik, így a keddi vacsorák – s ezzel a szerdai ebédek – a gyorsaság és egyszerűség jegyében zajlanak. Tegnap sem volt ez másként egyszerűen parasztosra vettük a figurát és a szalonna, kenyér, hagyma trióval zártuk a napot. (Természetesen a mai ebéd ezúttal nem a tegnapi vacsora lesz;) … bár szerintem mind a kettőnk munkahelyén irigykednének a kollegák). Azért gondoltam nem hagyom parlagon a blogot és bejegyzem az utolsó talonban lévő receptet.




A sütemény még akkor készült, amikor nem írtam blogot, csak olvastam. KicsiVunál találtam, de láttam, hogy abban az időben sokan elkészítették. Egy szombati vendégségre készítettem, valamikor tavasszal, sikere volt:)

Könnyű citromos süti
Hozzávalók: 4 tojás, 13 dkg kristálycukor, 8 dkg olvasztott vaj, 12 dkg liszt, 1 cs. Sütőpor, 1 citrom leve és héja
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjékből egy kis sóval kemény habot verünk. Egy másik tálban a tojássárgáját a cukorral robotgéppel fehéredésig keverjük. Utána fokozatosan hozzáadjuk a citromhéjat és –levet, az olvasztott vajat, a sütőporos lisztet. Végül óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét is. A tésztát kivajazott, lisztezett sütőformába töltjük és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Miután elkészült, porcukorral megszórjuk vagy porcukorból és citromléből kevert mázat csurgatunk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly