2009. január 25., vasárnap

VKF XXII.-Szójával rakott karalábé

Már a kiíráskor szöget ütött a fejembe, hogy ez nekem nehéz lesz. Nem adtam fel, gondolkoztam, hogy mivel is indulhatnék. Aztán egy szerdai napon nem tudtam mit vacsorázzunk, és találtam a hűtőben három karalábét, főzeléknek vettem, de rakott karalábé lett belőlük. Az elkészült finomságról pedig a posztolás előtt leesett, hogy jééé én ezzel fogok megjelenni a VKF-en hiszen megfelel a kiírási feltételeknek. Végülis pedig az a fura helyzet állt elő, hogy akár a mai ebéddel is indulhattam volna, de maradok ennél…az ebédről pedig egy kicsit később.


Szójával rakott karalábé
Hozzávalók: 3 karalábé, 1 kis bögre rizs, 1 ek vaj, 1 ek cukor, 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, fél csomag szója granulátum, majoranna, bors, só, olaj, 2 tojás, 2 dl tejföl, 2 dl tej
Előkészítés: A rizst megpároljuk. A karalábét megtisztítjuk, megmossuk, kockákra vágjuk, majd vajjal és cukorral ízesített sós vízben, megfőzzük. A hagymát, a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk.
Elkészítés: Felforrósítjuk az olajat, megfuttatjuk benne a hagymát, a fokhagymát. A szóját beáztatjuk, sóval, borssal, a majoránnával fűszerezzük és a hagymára öntjük, kevergetve picit összepároljuk. Levesszük a tűzről, és összekeverjük a rizzsel. Tűzálló tálat kivajazunk, beterítjük karalábékockával, befedjük rizses töltelékkel, majd ezt ismételjük, amíg a hozzávalók elfogynak. Úgy osszuk be, hogy a tetejére karalábé kerüljön. A sütőt 180 C-fokra előmelegítjük. Felverjük a tojásokat, belekeverjük a tejfölt, majd a tejet, gyengén megsózzuk, és leöntjük vele a rakott karalábét. A sütőben kb. fél óra alatt elkészül – de ez függ attól, hogy a karalábé mennyire volt puha. Tejföllel és esetleg kenyérrel tálaljuk.

Vigyázni kell arra, hogy a szójás töltelék rész elég nedves legyen, mert a szója alapvetően szárazabb, mintha hússal készítettük volna. Természetesen hússal is működik:) A fenti adagból mi - nem túl nagy evők - kétszer jóllaktunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly